مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بعد از پروژه مهر مهم‌ترین مطلب عدم اخذ وجه اجباری از اولیا است و در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه ثبت نام هیچ مدیری حق دریافت اجباری را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان بر اهمیت پروژه مهر تاکید کرد و افزود: بعد از پروژه مهر مهم‌ترین مطلب عدم اخذ وجه اجباری از اولیا است و در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه ثبت نام هیچ مدیری حق دریافت اجباری را ندارد و این را باید در نظر گرفت که دریافت کمک مردمی با اختیار خود اولیا منع قانونی ندارد.

اوگفت:چهار کارگروه برای پروژه مهر پیش بینی شده و تجارب غنی و هماهنگی مسئولین در سطوح اداره کل باعث شده بازگشایی مدرسه با کمترین نارسایی اجرا شود.

او با بیان اینکه مصوبات جلسات ستاد پروژه مهر قابل اجرا برای تمام بخش‌ها است، گفت: هماهنگی در این کار برای هشت هزار مدرسه و بیش از ۳۴ هزار کلاس درسی با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی مثل شهرداری، شورای شهر و دهیاری لازم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان نکته کلیدی" کمتر اشتباه کن، بیشتر تامل کن"، لازمه‌ی آن را دقت برشمرد و افزود:هر کس در کار خود مراقبت داشته باشد و مسئولیت کار خود را به عهده بگیرد.

پاشایی ادامه داد: در مدارس غیردولتی با رویکرد حمایتی و تقویتی، این مراکزموظف به دریافت شهریه طبق مصوبه شورا هستند و دریافت و پرداخت شفاف نیاز است.

اوافزود: ۱۵۱ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی هستند و در شرایط حاضر عدم مدیریت باعث کاهش دانش آموزان این مدارس خواهد شد، چرا که باعث سرریز دانش آموزان به مراکز دولتی می‌شود و سیستم دچار مشکل خواهد شد.

او با اشاره به شبکه شاد، بیان کرد: هیچ گونه تجربه‌ای برای آموزش مجازی وجود ندارد و اقدامات در این راستا قابل پیاده کردن در اول مهر نیست و تقویت این موضوع با گفتمان عمومی به صورت جدی حل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز را تاکید کرد و افزود: برای یکم مهر بحث نیروی انسانی دچار چالش بوده و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی اهم‌ترین موضوع است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، وی، مراقبت‌های لازم در خصوص مسائل بهداشتی در زمان ثبت نام به جهت حساسیت زیاد اولیا ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.