نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

ویروس فساد از ویروس کرونا خطرناک تر است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به خطرناک بودن ویروس فساد از ویروس کرونا گفت: مسئولان دولت، مجلس و دستگاه قصایی باید با قاطعیت بیشتر برای مبارزه با رانت خواری اقدامات خود را ادامه دهند. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک ولادت امام رئوف ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع)، با اشاره به اینکه فکر مرگ باشیم که در نزدیکی ما است، گفت: با توجه به داشتن عمر کوتاه آدمی، می‌توان کاری کرد که از درون، هیچ گونه غم و غصه و اندوهی برای شخص، آزار دهنده نباشد.

او با اشاره به بهشت برین، افزود: افراد بهشتی وقتی درک خوبی‌های آنجا را مد نظر داشته باشند؛ بنابراین  از نظر روحی، احساس امنیت را در خود خواهند داشت.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی به  یکی از خصوصیات این دنیا پرداخت و بیان داشت: در این دنیای فانی؛ اگر توقع شخصی را برآورده نسازیم و کوچک ترین مانعی از طرف ما برای شخصی ایجاد شود، آن فرد دشمنی و کینه را آغاز می‌کند و اگر یکی از همرانشان باشیم، دوستی را پیشه می‌گیرند. 

او با اشاره به اینکه در دنیایی که در پیش داریم، دیگر از این رفتار‌ها خبری نیست، افزود: نکته حائز اهمیت این است که درک و فهم نعمت‌های الهی در سرای دیگر، قابل تصور و وصف شدن، نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آمده است کسانی که ایمان آورده اند به دنبال انجام عمل صالحشان، نعماتی که در بهشت در انتظارشان هست، فضل کبیر است. 

او در خصوص فضل کبیر عنوان کرد: نعمت‌های الهی در بهشت برین به حدی گستره و عظیم هستند که نه فکر راه به جایی می‌برد و نه زبان توان توصیف آن‌ها را خواهد داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان داشت: یکی از مصیبت‌هایی که این روز‌ها، دامنگیر کشورمان شده، شیوع بیماری منحوس کرونا است.

او با تقدیر از سه ضلع مهم در کنترل کرونا، گفت: برای کنترل بیماری کرونا ۳ ضلع مهم سربازان سلامت، مسئولان و مردم در کنار هم توانستند تا مدتی قبل از شیوع بیشتر این بیماری  جلوگیری کنند. 

امام جمعه کرمان افزود: در کمال تاسف  اخیرا ۲ ضلع از این مثلث متحد، مدتی است که دچار اختلالاتی شده اند، مسئولان که باید این امر را جدی‌تر بگیرند و دیگری مردم با دست کم گرفتن این ویروس، باعث افزایش آمار و تلفات شده اند.

او با اشاره به اینکه خطر ویروس فساد از ویروس کرونا خطرناک‌تر است و برای مبارزه با فساد هم، می‌بایست مثلثی تشکیل و  با اتحاد خود، آن را از بین ببرند، تصریح کرد: مسئولان دولت، مجلس و دستگاه قصایی باید با قدرت و قاطعیت بیشتر برای مبارزه با رانت خواری اقدامات خود را ادامه دهند. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به ۲۰ سال امامت، امام رضا (ع)، گفت: در دوران ولایت ایشان، حادثه‌ای رخ داد که در دوران هیچ یک از امامان اتفاق نیفتاد و افرادی در لباس دوستی، فکر از بین بردن ایشان را داشتند،؛ ولی به لطف خدا و تدبیر ایشان، در برخورد با چنین اشخاصی، جامعه از این مرحله با موفقیت عبور کرد. 

نماز جمعه این هفته شهر کرمان، همچون هفته گذشته با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان با حضور نمازگزاران برگزار شد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار