ایجاد مزرعه مقایسه ارقام‌جو و گندم در بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر از اجرای طرح کشت مقایسه مزرعه (pvs) ارقام جو وگندم در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سبک خیز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در خصوص تحقق شعار سال که جهش تولید نامگذاری شده است کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان بردسیر با همکاری یکی از کشاورزان منطقه اقدام به راه اندازی مزارع مقایسه عملکرد ارقام جو وگندم نمودند تا بابررسی ارقام مختلف مناسب‌ترین رقم را برای توصیه درسال‌های آتی به کشاورزان منطقه پیشنهاد کنند.

او افزود: در این طرح ارقامی، چون نودل، آکورازادو، بک کراس، امید و میهن برای گندم و ارقامی مانند c-۸۶-۱۴، c-۹۴-۱۶، c-۸۶-۱۸، مهتاب، هاشمی وسناباد برای جو در مساحت‌های ۱۵۰ و ۱۰۰ مترمربع کشت شده است.

او تصریح کرد: در مزرعه جو رقم مهتاب به شدت به سرما حساس می‌باشد و از نظر تعداد پنجه وارتفاع از بقیه ارقام کمتر است و ارقام سناباد و هاشمی که تریتیکاله می‌باشند از نظر ارتفاع و طول خوشه و مقاومت به سرما ازبقیه ارقام بهتر هستند. ارقام c-۸۶-۱۴، c-۹۴-۱۶، c-۸۶-۱۸، نسبت به سایر ارقام از تعداد پنجه بیشتری برخوردار هستند.

تریتیکاله غله‌ای جدید است که به وسیله انسان و در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم جنس Triticum و چاودار جنس Secale به وجود آمده‌است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
نان سنگک هم بدرد میخوره
آخرین اخبار