رتبه‌بندی جدید سایت‌ها در جستجوگر گوگل بر مبنای کارایی نسخه تلفن همراه تا مارس سال ۲۰۲۱ به تاخیر افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور در موتور جست‌وجوی خود رتبه‌ بندی سایت‌ها را تغییر دهد. شیوه‌ای که گوگل از آن صحبت می‌کرد بدین گونه است که هر سایت بر مبنای کارآیی نسخه تلفن همراه آن در موتور جست‌وجوی این شرکت رتبه‌ بندی می‌شود.

اما به تازگی گزارشی از تصمیم جدید گوگل منتشر شده است که به ما از تاخیر پیش آمده در عملی شدن رتبه بندی جدید سایت‌ها خبر می‌دهد. پیشتر اعلام شده بود که این اتفاق قرار است در ماه سپتامبر رخ دهد، اما بر اساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده این تاریخ به مارس سال ۲۰۲۱ جا‌به‌جا شده است. با این کار گوگل به مدیران سایت‌ها اجازه می‌دهد تغییرات لازم برای رسیدن به حد کیفیت مدنظر این شرکت برای رتبه‌ بندی برسند.

تغییر در رتبه بندی گوگل

بیانیه شرکت گوگل درباره تاخیر اعمال تغییر در رتبه بندی

این شرکت درباره تاخیر در اعمال تغییرات جدید در این زمینه گفت: "ما درک می‌کنیم که در این زمان که همه چیز نامشخص است، تمرکز روی کار‌ها راحت نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم که بازه زمانی اعمال تغییرات را تا پایان مارس ۲۰۲۱ تمدید کنیم". گوگل شیوع ویروس کرونا را دلیل اصلی تاخیر در اعمال تغییرات در بحث رتبه‌ بندی سایت‌ها اعلام کرد.

اکنون اولین سالی نیست که گوگل قصد دارد این مسئله را اجرایی کند. در واقع این شرکت حدود پنج سال به صورت جدی روی این مسئله تمرکز کرده و سایت‌های مختلف را مجبور به تغییر در ساختار نسخه تلفن همراه کرده است. کاملا مشخص است که چرا گوگل اکنون سعی دارد این مسئله را هر چه زودتر به مرحله نهایی برساند؛ در بازه‌ای از زمان قرار داریم که کاربران از گوشی هوشمند خود بیشترین استفاده را می‌کنند در نتیجه باید سایت‌ها بهترین عملکرد خود را به گوشی هوشمند اختصاص دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار