نتایج نظرسنجی‌های رسانه‌ای در اراضی اشغالی از کاهش محبوبیت حزب بنیامین نتانیاهو و افزایش نارضایتی از آن حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه اراضی اشغالی در روز‌های اخیر شاهد اعتراضات کم سابقه علیه کابینه رژیم صهیونیستی بوده، نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش محبوبیت حزب حاکم خبر می‌دهد.

نظرسنجی تازه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بر کاهش محبوبیت نخست وزیر و حزب متبوع او لیکود در میان صهیونیست‌ها صحه گذاشت. براساس نتایج این نظرسنجی، در صورتی که انتخابات پارلمانی امروز برگزار شود، حزب لیکود تنها ۳۲ کرسی را می‌تواند کسب کند. نظرسنجی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی شرایط دشوارتری را برای حزب لیکود پیش بینی می‌کند و تنها ۳۱ کرسی کنست را برای حزب بنیامین نتانیاهو محتمل می‌داند.

همچنین نتایج این نظرسنجی‌ها از بهبود جایگاه احزاب رقیب لیکود یعنی حزب دست راستی «خانه یهودی» به ریاست نفتالی بنت و یش عتید، به هدایت یائیر لاپید حکایت دارد.

نتایج این نظرسنجی‌ها همچنین از نارضایتی ۵۸ درصدی صهیونیست‌ها از مدیریت بحران شیوع کرونا از سوی نتانیاهو خبر می‌دهد. میزان این نارضایتی در نظرسنجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی ۶۰ درصد اعلام شد. شرکت کنندگان در این نظرسنجی‌ها همچنین مخالفت خود را با برگزاری انتخابات چهارم در اراضی اشغالی اعلام کردند. ۶۴ درصد از شرکت کنندگان برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی را تنها به زیان این رژیم دانستند.

افزایش انتقادات از نتانیاهو در حالی صورت می‌گیرد که اوضاع در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نیز تعریف چندانی ندارد. جبهه‌گیری‌های اخیر نتانیاهو و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خبر از بازگشت بحران سیاسی به اراضی اشغالی می‌دهد. ناکامی فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کرونا و به تبع آن بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر این رژیم، تشدید اختلافات در کابینه ائتلافی را موجب شده است.

نتانیاهو علاوه بر تشدید اختلاف با هم‌پیمان خود در دفتر نخست وزیری، با انتقادات عمومی نیز دست به گریبان است. هزاران صهیونیست روز جمعه بار دیگر با تجمع در برابر اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو»، علیه او تظاهرات برپا کردند. معترضان ضمن سردادن شعار‌هایی علیه نتانیاهو، خواستار استعفای او شدند و خیابان‌های منتهی به محل اقامت نتانیاهو را در قدس اشغالی مسدود کردند.

روز پنج‌شنبه نیز تظاهراتی علیه نتانیاهو در ارضی اشغالی برگزار شده و معترضان سیاست‌های او در مهار ویروس کرونا را هدف انتقادات شدید قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
و همچنان رسانه های مدعی دموکراسی خفه خون گرفتند
آخرین اخبار