مدیر نظارت و بازرسی اصناف مشهد گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و ممنوعیت ذبح دام در منازل و مراسم، ۵۰ واحد صنفی منتخب از سوی اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد مسئولیت فروش و ذبح شرعی دام در عید قربان را برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر نظارت و بازرسی اصناف مشهد گفت: صاحبان این واحد‌ها با نصب بنر یکسان بر در مغازه‌های خود آمادگی‌شان را برای دریافت سفارش و ذبح شرعی دام اعلام کرده‌اند و باقی واحد‌های صنفی مجاز به فروش و کشتار دام نیستند.

او افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا و همچنین نگرانی‌های ناشی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، دامپزشکی خراسان رضوی تمهیدات ویژه‌ای برای کشتار دام در عید قربان در قالب فروش و کشتار غیرحضوری و نظارت بر روند کار اندیشیده است.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف مشهد ادامه داد: به هیچ وجه ذبح دام با حضور متقاضیان در مراکز عرضه و کشتار انجام نمی‌گیرد بلکه شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری ۶ خط تلفن و ۱۲ اپراتور کشتارگاه صنعتی گوشت، ذبح دام برای عید قربان را سفارش بدهند.

دلداری بیان کرد: لاشه‌های دام توسط کشتارگاه صنعتی با خودرو‌های یخچال‌دار و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به محل مورد نظر شهروندان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:
لزوم ذبح بهداشتی دام در عید قربان

او تصریح کرد: شبکه دامپزشکی به همراه بازرسان اتاق اصناف مشهد از امروز تا روز شنبه هفته آینده گشت‌های مشترکی را در سطح شهر برگزار خواهند کرد و با هرگونه ذبح دام در منزل یا مکان‌های دیگر برخورد قانونی خواهند کرد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.