در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش بینی دمای بالای نرمال در برخی استان ها؛ پاییز امسال دیر از راه می‌رسد

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: طی ۲ تا ۳ هفته آینده، دما در برخی نقاط کشور بالاتر از نرمال خواهد بود.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه در فصل تابستان بارش قابل ملاحظه‌ای نداریم، افزود: با توجه به آنکه تا پایان سال زراعی زمان زیادی باقی نمانده است، از این رو کم بارشی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری جبران نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


وظیفه درباره آخرین وضعیت دمای کشور بیان کرد: طی ۲ هفته اخیر دمای هوا ۲ درجه بالاتر از نرمال بوده است و همواره پیش بینی می‌شود که طی ۲ هفته آینده در مناطق جنوبی و شرقی، دما بالاتر از نرمال و در مناطق شمال و شمال غرب دما کمتر از نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز خشکسالی کشور با اشاره به اینکه وضعیت دما تا ۲ - ۳ هفته آینده ثابت است، بیان کرد: طی هفته‌های آتی بی هنجاری قابل توجهی از لحاظ دمایی نداریم.

او در پایان بارش در سال زراعی جدید را پیش بینی کرد و گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در سال زراعی جدید، پاییز کمی دیرتر آغاز می شود که در این شرایط کم بارشی در سال جدید خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار