راه اندازی نخستین دفتر تسهیل صدور اسناد مالکیتی حاشیه شهر مشهد

نخستین دفتر تسهیل صدور اسناد مالکیتی حاشیه شهر مشهد به همت مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) افتتاح شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دفتر تسهیل صدور اسناد مالکیتی حاشیه شهر (متصا) با ابتکار عمل و پیگیری دفتر توسعه و بازآفرینی محلات انصار و اروند در شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر افتتاح شد.
 
قدیر صیامی رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به مسأله اساسی و بنیادین اراضی قولنامه‌ای حاشیه شهر به عنوان سد محکم توسعه قانونمند این بخش از شهر مشهدگفت: معضل و مشکل قولنامه‌ای بودن اراضی حاشیه شهر، چالشی بنیادین برای توسعه قانونی و نظام این مناطق است و زمینه‌ای برای محروم شدن بخش اعظم ساکنین کم برخوردارتر  مشهد از حقوق شهروندی در این گونه مناطق بشمار می‌رود.
 
او افزود:کاهش ارزش مطلوبیت اراضی، بلاتکلیفی مردم در دریافت خدمات از دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری، عدم امکان پاسخگویی شهرداری به درخواست‌های مردمی برای نوسازی واحد‌های مسکونی، افزایش تعداد دعاوی و تخلفات حقوقی ناشی از فروش همزمان اینگونه املاک توسط فرصت طلبان به چند نفر، تنها گوشه‌ای از مشکلات حقوقی، اقتصادی، اجتماعی– فرهنگی املاک قولنامه‌ای در نواحی کمتر برخوردار شهر مشهد است.

بیشتر بخوانید


رئیس مرکز تحقیقات شهرسازی و معماری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) ادامه داد: امیدواریم با مساعدتی که آستان قدس رضوی در اجرای مصوبه مساعدتی در توانمندسازی ساکنین این مناطق دارد، سایر دستگاه‌ها بویژه استانداری و شهرداری مشهد نیز در ادامه این مسیر، یاری گر آستان قدس رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) باشند.
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار