هیلاری کلینتون برای پیوستن به کابینه جو بایدن در صورت راهیابی به کاخ سفید اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه پیپل، هیلاری کلینتون برای حضور در کابینه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز تمایل کرد.

نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ اعلام کرد در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آماده کمک به او است. وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد: به هر شکلی که بتوانم به دولت او کمک خواهم کرد. زیرا معتقدم در برهه زمانی هستیم که هر آمریکایی صرف‌نظر از حزب، سن، جنس و نژاد باید به دنبال حل مشکلات کشور باشد.

کلینتون ضمن حمایت از انتخاب کامالا هریس، به عنوان معاون بایدن گفت: امیدوارم با حضور کامالا پوشش اخبار مشارکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری از حاشیه خارج شود.

وزیر خارجه سابق آمریکا بار دیگر تاکید کرد در صورتی که ترامپ رقابت انتخاباتی سوم نوامبر را به بایدن واگذار کند، این شکست را به راحتی نخواهد پذیرفت.

هیلاری کلینتون اخیرا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد در صورت پیروزی جو بایدن، ترامپ به آسانی شکست خود را نخواهد پذیرفت و حاضر به ترک دفتر خود در کاخ سفید نخواهد شد. وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: نمی‌خواهم مردم آمریکا را بترسانم، اما می‌خواهم آن‌ها آمادگی هر چیزی را داشته باشند.

کلینتون در ادامه با استناد به دلایلی افزود: اگر ترامپ شکست بخورد کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. او تلاش خواهد کرد مردم را سردرگم کند و به انواع و اقسام پرونده‌های قضایی متوسل خواهد شد.

موضوع نپذیرفتن نتایج آرای مردمی از سوی ترامپ پیش‌تر نیز از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان مسائل سیاسی آمریکا مطرح شد. برخی از این صاحب‌نظران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند در صورت شکست، ترامپ سعی خواهد کرد مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد و با این کار از تحویل کلید کاخ سفید به جو بایدن خودداری کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در کمتر از سه ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر دستاورد قابل اعتنایی برای تکیه در انتخابات ندارد و در کارنامه او چیزی جز ناکامی، رکود اقتصادی، بیکاری، بحران مرگبار و خارج از کنترل کرونا، سیاست خارجی شکست‌خورده و اظهارات نژادپرستانه چیزی به چشم نمی‌خورد. این مسئله به خوبی خود را در نظرسنجی ماه‌های اخیر آمریکا نشان داده و او کماکان از رقیب دموکرات خود عقب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار