فرآیند توزیع شناسنامه الکترونیکی برای مهاجران افغانستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در نشست هم‌اندیشی برای ایجاد شورای مهاجران در محل کنسولگری افغانستان در مشهد گفت: طبق این برنامه به متقاضیان پس از شناسایی و تثبیت هویتشان، تذکره الکترونیکی داده می‌شود.

او افزود: این برنامه به‌زودی در تهران نیز آغاز می‌شود و یک نمایندگی توزیع تذکره الکترونیکی در استان کرمان هم ایجاد خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ادامه داد: ایجاد شورای عالی هماهنگی تشکیلات مهاجران در رساندن صدای مهاجران و کاهش مشکلات آنان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید



سیدحسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین افغانستان هم در این مراسم گفت: شورای عالی هماهنگی تشکیلات مهاجران می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان حکومتی باشد و این ارتباط را تحکیم بخشد.

او افزود: در برنامه پنج ساله وزارت مهاجرین، تشکیل چنین شورا‌هایی از قبل پیش‌بینی شده بود و این وزارت از چنین شورا‌هایی که در راستای شناسایی و حل مشکلات مهاجران گام بر می‌دارد حمایت می‌کند.

وزیر مهاجرین افغانستان ادامه داد: برطرف‌شدن مشکلاتی، چون افزایش قیمت صدور پاسپورت برای مهاجران، تثبیت هویت و مقابله با بیماری کرونا از جمله مواردی است که نقش شورا‌ها در شناسایی و برطرف‌شدن آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

قرار است شورای عالی هماهنگی تشکلات مهاجرین مقیم مشهد، پس از ثبت در وزارت‌های عدلیه و مهاجرین رسمی و مستقل کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.