مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۳۶ هزار و ۴۸۱ ولادت ثبت شده که که ۵۱/۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸/۶ درصد آن‌ها نوزاد دختر بوده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی امانی‌پور مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال ۳۶ هزار و ۴۸۱ ولادت ثبت شده که ۵۱/۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸/۶ درصد آن‌ها نوزاد دختر بوده و همچنین در همین بازه زمانی ۱۲ هزارو ۲۴۳ رویداد فوت رخ داده که ۵۷/۶ درصد مرد و ۴۲/۴ درصد زن بوده‌اند.

او افزود: در پنج‌ماهه نخست سال ۹۹ به طور متوسط طی ۲۴ ساعت ۲۳۵ مورد و در هر ساعت قریب به ۹/۸ نوزاد متولد شده که در این مدت تعداد ۵۲۱ مورد دوقلو زایی و تعداد ۲۳ مورد سه‌قلو زایی ثبت‌شده و در همین بازه زمانی طی ۲۴ ساعت ۷۸/۹ و در هر ساعت ۳ نفر فوت شده‌اند.

امانی پور با بیان اینکه از تعداد کل ولادت‌ها ۷۶/۱ درصد شهری و ۲۳/۹ درصد روستایی بوده  اند، اظهار داشت: همچنین از آمار کل فوتی‌ها ۱۰ هزار و ۴۸۵ مورد معادل ۸۵/۶ درصد شهری و یک‌هزار و ۷۵۸ مورد که معادل ۱۴/۴ درصد هستند، روستایی بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان آمار ازدواج و طلاق طی چهارماهه نخست سال جاری را ۱۳ هزار و ۷۵۸ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۷۵۱ مورد طلاق در استان عنوان و تصریح کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷ سال و برای زنان ۲۲ سال که این میانگین در طلاق بار اول برای مردان ۳۶ سال  و برای زنان ۳۱ سال بوده  و  در هر شبانه‌روز ۱۱۱ ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۶٫۸ بوده است.

این مقام مسئول  در پایان اذعان داشت: فراوانی پنج نام اول پسران در چهار ماهه اول سال ۹۹ در استان خوزستان به ترتیب، علی با ۵۴۴ مورد، حسین با ۵۰۴ مورد، محمد با ۳۹۴ مورد، امیر علی با ۳۴۱  و امیر حسین با ۳۱۷ مورد بوده و در همین مدت فراوانی پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه با ۶۰۷ مورد، زینب با ۴۱۰ مورد، زهرا با ۳۷۴ مورد، رقیه با ۳۰۲ مورد و رستا با ۲۱۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.