پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای آنچه حل بحران قبرس با ترکیه خوانده، عازم نیکوزیا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست های مداخله جویانه این کشور برای آنچه حل بحران میان قبرس و ترکیه در مدیترانه شرقی خوانده، فردا به قبرس سفر می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد به منظور یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای تش‌های فزاینده مدیترانه به قبرس می‌رود.

مایک پمپئو در این خصوص گفت: امیدواریم راه حل واقعی برای حل بحران مدیترانه شرقی شکل بگیرد و امیدواریم تجهیزات نظامی به منظور برگزاری مذاکرات (از این منطقه) عقب کشیده شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت سفرش به قبرس، در تکمیل تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان بوده است.

او خطاب به خبرنگاران در هواپیمامدعی شد: اختلافات باید به طریقی دیپلماتیک و صلح آمیز حل شود؛ بنابراین من به روی این پروژه علاوه بر تلاش برای اطمینان از این مسأله که من خطرات مرتبط با دیدگاه مردم قبرس را درک می‌کنم، کار می‌کنم.

گفتنی است روز گذشته نخست وزیر یونان با انتشار مقاله ای، از اتحادیه اروپا خواست مادامی که آنکارا کشتی‌های خود را از مناطق مورد مناقشه در مدیترانه شرقی عقب نکشیده، «تحریم‌های معنی داری» را علیه ترکیه اعمال کند.

«کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در مقاله‌ای که در روزنامه‌های «تایمز» انگلیس، «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» آلمان و «لو موند» فرانسه چاپ شد، اعلام کرد: ما نیازمند گفتگو هستیم؛ اما نه زیر تهدید سلاح قرار داریم. آنچه که امنیت و ثبات کشورم را تهدید می‌کند، سلامت و ایمنی تمامی اعضای اتحادیه اروپا را نیز تهدید می‌کند.

او در ادامه نوشت: این ماه، رهبران اتحادیه اروپا پاسخ خود را به ترکیه مشخص خواهند کرد. اگر ترکیه (کشتی ها) و دارایی‌های دریایی خود را (از منطقه مورد مناقشه) خارج نکند، تحریم‌های معنا دارای باید اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار