در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت نگاه جدی دولت به بخش کشاورزی؛ قیمت گندم متناسب با نرخ جهانی باید اعلام شود

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: دولت به بخش کشاورزی به عنوان مولد امنیت غذایی باید نگاه جدی داشته باشد.

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اعلام نرخ خرید تضمینی گندم تا پایان مهلت مقرر اظهار کرد: بنابر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، دولت مکلف است تا پایان شهریور نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند.

او افزود: با وجود آنکه تا پایان مهلت مقرر زمان باقی است، نگاهمان بر آن است که دولت بدعهدی یا تخلف نکرده است چرا که بنابر قانون دولت می‌تواند تا پایان شهریور همزمان با آغاز فصل کشت زراعی، نرخ خرید محصولات را اعلام کند.


بیشتر بخوانید


حسینی ادامه داد: با وجود افزایش چند برابری هزینه‌های تولید، کشاورزان نگرانند که نرخ خرید تضمینی محصولات مطابق با قانون خرید اعلام نشود.

بخش کشاورزی مولد امنیت غذایی کشور است

این مقام مسئول با اشاره به اثر سو یارانه نهاده‌های تولید در قیمت تمام شده محصولات کشاورزی بیان کرد: با حذف ارز یارانه، قیمت نهاده‌های کشاورزی اعم از سموم و کود شیمیایی جهش چندبرابری داشته است، به همین خاطر نگاه دولت به بخش کشاورزی باید به عنوان مولد امنیت غذایی کشور باشد، چنانچه این اتفاق رخ ندهد، دولت باید گندم مورد نیاز را از خارج وارد کند که این امر از تولید داخل بسیار پرهزینه‌تر است.

به گفته او، دولت قیمت گندم را متناسب با هزینه‌های واقعی تولید و نگاه بر قیمت جهانی گندم اعلام کند.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تصریح کرد: امسال کشاورزان در نظر دارند که اگر قیمت خرید تضمینی متناسب با هزینه واقعی تولید اعلام نشود، اقدام به کاشت گندم نکنند که این امر یک هشدار است چرا که کشاورزان به عنوان فعالان اقتصادی عمل می‌کنند که باید کشت محصولات صرفه اقتصادی برای تولید کننده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار