وزیر خارجه آمریکا با تکرار تهدید ادعایی علیه ایران، ابراز امیدواری کرد سیاست کشورش در قبال جمهوری اسلامی ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نداشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد سیاست واشنگتن در قبال تهران صرف‌نظر از نتیجه انتخابات سوم نوامبر کماکان به همین منوال دنبال شود.

مایک پمپئو در مصاحبه ای با رسانه ها که روز دوشنبه از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اظهار داشت: حمایت دو حزبی بسیار زیادی از آنچه دولت ترامپ انجام داده، وجود دارد. در حقیقت، شاید پنج یا شش هفته است که نامه ای از صدها نفر از اعضای کنگره در هر بخش از طیف سیاسی آمریکا دریافت کرده که همه آنها خواستار اقدام ایالات متحده به گونه ای بودند که به ایران امکان خرید و فروش اسلحه را ندهد. ما اکنون این کار را انجام داده ایم و بنابراین من فکر می کنم که پشتیبانی هر دو طرف بسیار زیاد است.

وزیر خارجه آمریکا ادعا كرد كه كشورهای اتحادیه اروپا مانند فرانسه ، آلمان و انگلیس از سیاست آمریكا در مورد ایران راضی هستند؛ با وجودیکه آنها نمی خواهند به طور علنی آن را اذعان کنند.

پمپئو در ادامه تلویحا احتمال شکست ترامپ در انتخابات را پیش کشید و گفت: من امیدوارم که اگر رئیس جمهور ترامپ مجدداً انتخاب نشود، تیمی که زیر نظر جو بایدن قرار می گیرد همان تهدید را به همان شکلی که ما درک کردیم، متوجه شود و اطمینان حاصل کند که آمریکا و اسرائیل امن است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از کشور‌های اروپایی می‌خواهد به تحریم‌های ایران بپیوندند که هم اینک این کشور‌ها تمامی تحریم‌های آمریکا علیه تهران را به صورت کامل و جامع اجرا کرده و از هر گونه داد و ستد مالی و خرید نفت ایران اجتناب می‌کنند. کشور‌های اروپایی پس از خروج واشنگتن از برجام مدعی ایجاد ساز و کار مالی اینستکس برای داد و ستد با ایران شدند، ولی در عمل تمامی روابط اقتصادی خود را با تهران قطع کرده و بر پایبندی خود به تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

ساعاتی قبل نیز الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: امید‌ خود برای همکاری اروپایی‌ها در مقابله با ایران را از دست داده ایم. مطمئن هستیم که تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اجرایی خواهد شد و ما در این مسئله جدی هستیم.

گفتنی است آمریکا در تلاش برای واقعی جلوه دادن ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه،  افراد و نهادهای مرتبط با برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار