معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی مطرح کرد؛

پروژه آبرسانی به سبزوار نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اجرای فاز سه پروژه آبرسانی به سبزوار نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جهان طلب معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره با اشاره به اینکه  اجرای فاز سه پروژه آبرسانی به سبزوار را نیازمند اعتبارات ملی است، گفت: تکمیل این پروژه از محل منابع استانی با توجه به حجم عملیات تعریف شده امکان ندارد. حداقل اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه را هزار میلیارد ریال است و همکاری و مساعدت نمایندگان سبزوار برای تامین این مبلغ را می طلبد.

حسین ریاضی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  سبزوار هم گفت: این شهرستان با کمبود آب به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است.

او افزود: تقاضای تامین اعتبار مورد نیاز شروع پروژه آبرسانی "فاز سه" از دشت بفره به سبزوار شامل حفر هشت حلقه چاه و ایجاد تاسیسات مورد نیاز را داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  سبزوار  ادامه داد: فاز‌های اول و دوم این پروژه به ترتیب در سال‌های ۶۷ و ۸۵ اجرا و جمعا ۱۹ حلقه چاه حفر و وارد مدار شد.

ریاضی بیان کرد: ۵۸ درصد آب شرب شهر سبزوار از سه دشت بفره با ۱۹ حلقه چاه، کسکن ۱۸ درصد با ۷ حلقه چاه و کلوت ۲۴ درصد و ۱۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

او با اشاره به سقایی ۱۳۷ هزار مشترک شهری و روستایی توسط آبفا سبزوار تصریح کرد: با تلاش حوزه بهره برداری و با وجود تمام کاستی‌ها بحران و تنش آبی تابستان امسال را با تدبیر و تعامل مشترکین شهری و روستایی پشت سرگذاشتیم.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار