استاندار آذربایجان شرقی گفت: بحران کم آبی در استان جدی است و باید به فکر تامین منابع پایدار آبی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز گفت: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزان مصرف آب خانگی را در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش داد.

او با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از ۲ سال گذشته، گفت: خوشبختانه در این ۲ سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش، به‌روزرسانی شده است.

پورمحمدی بر حفظ باغ‌ها و فضا‌های سبز در تبریز و سایر شهر‌های استان تاکید کرد و اهتمام جدی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول را در این زمینه خواستار شد.

او با اشاره به حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسئول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور، صد‌ها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آن‌ها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افزود: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت.

او گفت: طرح آبیاری فضای سبز با پساب، باید با دقت و توجه ویژه همه دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار گرفته و طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.

پورمحمدی به اقدامات مسئولان استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

او افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.