سخنگوی گروه طالبان در خصوص پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سراسری ماه نوامبر ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه سی بی اس، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است امیدوار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سراسر ماه نوامبر پیروز شود.

مجاهد روز شنبه در مصاحبه تلفنی با شبکه سی بی اس (CBS) گفت: «ما امیدواریم که او [ترامپ] در انتخابات [ریاست جمهوری آمریکا] پیروز شود و حضور نظامی آمریکا را در افغانستان پایان دهد.»

یک مقام ارشد طالبان که نخواست نامش فاش شود، گفت که طالبان در ابتدا نگران سلامتی ترامپ بودند. او گفت: «وقتی شنیدیم آزمایش کووید-۱۹ ترامپ مثبت است، نگران سلامتی وی شدیم، اما به نظر می‌رسد که او بهتر شده است.»

ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با فاکس اقتصادی گفت که نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را تا پایان سال ۲۰۲۰ به آمریکا بازمی گرداند.

قبل از آن، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که واشنگتن قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۱ تعداد نیرو‌های خود در افغانستان را به ۲۵۰۰ نفر کاهش دهد.

در تاریخ ۲۹ فوریه، آمریکا و گروه طالبان یک توافق صلح در دوحه را امضا کردند. شروط این توافق شامل خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی و همچنین آغاز مذاکرات داخل افغانستان و تبادل زندانیان بود.

علی رغم ادامه گفتگو‌های صلح بین دولت آمریکا و طالبان در دوحه، درگیری‌های شدید و انفجار بمب در افغانستان گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سران طالبان خیال کردند سرمایه دارهای حاکم بر آمریکا اجازه میدند ترامپ نیروهای آمریکایی رو از افغانستان خارج کنه
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۲۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز.......
ذبیح الله مجاهد نادانی مانند احمقی درجه یک بنام ترامپ کسی نیست به این احمق بگوید که ای نادان در این مدتی که ترامپ این مترسک نظام سلطه جهانی بر سر کار بود چند نفر از ارتش سنتکام آمریکا به کشور آمریکا برگشت؟......
همان تعدادی هم که برگشتند آیا؟ کشته های ارتش سنتکام آمریکائی نبودند که با تابوت مزین به پرچم آمریکا به کشورشان برگشتند؟..........چقدر نادانی که هنوز نفهمیده ای که آمریکا به افغانستان نیامده که حالا بخواهد برود آمریکائیها تا تمام منابع و معادن و ذخایر ملی افغانستان را خشک نکنند به تاراج و غارت ثروت ملی افغانستان ادامه میدهند و چتر حمایتی این غارت و چپاول و تاراج حضور حمایتی ارتش سنتکام آمریکاست و بطور قطع خداوند دشمنان محورمقاومت را از احمق های درجه یک قرار داده است.......................
آخرین اخبار