استاندار زنجان گفت: سه باب کتابخانه طی هفته کتاب در زنجان بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در زمینه ترویج کتابخوانی و همچنین ایجاد کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان اقدامات خوبی انجام شده و توجه به ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و روستا‌های بدون مکان مطالعه باید بیشتر شود. 

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سبب کاهش مراجعات حضوری و حتی تعطیلی کتابخانه ها شده است، افزود: این فرصتی است که کتابخانه‌ها نسخه‌های الکترونیکی را در اختیار اعضاء قرار دهند و علاوه بر آن گامی در جهت ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بردارند.

مقام عالی دولت در استان زنجان آموزش را در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار موثر دانست و تاکید کرد: اگر مردم و خانواده‌ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، تهدید بیماری به حداقل می‌رسد.

حقیقی با بیان اینکه تمام اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به وفور در استان زنجان تولید می‌شود و خدمات درمانی هم فراهم شده است، از مردم خواست: در برابر ایثار کادر درمان، آن‌ها نیز رعایت کنند و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مخاطرات این ویروس منحوس را به حداقل برسانیم.

 او ادامه داد: مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل کتابخانه امام علی(ع) قیدار اختصاص خواهد یافت.

حقیقی افزود: شهرداری‌ها نیز بایستی نیم درصد اعتبار اختصاصی را در ایام کرونا بطور کامل در اختیار کتابخانه‌ها قرار دهند.

استاندار زنجان گفت: قرار است سه باب کتابخانه نیز در زنجان و خدابنده در هفته کتاب به بهره برداری برسد.
 
 
انتهای پیام/م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.