مدیرکل بهزیستی فارس از افتتاح نخستین مرکز جامع درمانی و بازتوانی از افراد به اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در شیراز در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدصادق کشفی نژاد با بیان اینکه مرکز جامع درمانی و بازتوانی تکمیل کننده حلقه درمانی است، اظهار داشت: بیمار پس از ورد به مرکز طی سه مرحله سم زدایی و بازتوانی اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله با وسوسه‌های و بازگشت و پیشگیری تحت نظر خواهد بود.

او افزود: سم زدایی فرد به مدت ۱۴ روز و بازتوانی اجتماعی به مدت سه و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی پس از ترخیص به مدت یکسال انجام می‌شود.

کشفی نژاد، انجام درمان‌های دارویی، غیردارویی و آموزش را از مزیت‌های این مرکز عنوان کرد و افزود: در این مرکز هر دوره ۶۰ نفر پذیرش می‌شوند که زیر نظر روانشناسان و مددکاران تحت درمان قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در این مراسم، با بیان اینکه بحت‌های آسیب شناسی بسیار وسیع هستند، افزود: هیچ آسیب اجتماعی به صورت جدا گانه وجود ندارد و همه این مشکلات یک منشآ دارند که با هدف گذاری و تعیین می‌توان تا حدودی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد.

کیوان نیازی همچنین با هدف گذاری برای اعتیاد و تقسیم آن به دو نوع پیشگیری و درمان تصریح کرد: در قسمت پیشگیری باید از کودکان و سن‌های پایین‌تر شروع کنیم چرا که هنوز در معرض مواد مخدر قرار نگرفته اند و در قسمت درمان نیز باید افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند را هر چه سریع تحت درمان قرار داد چرا که اگر درمان نشوند آسیب‌های بسیاری برای خود و جامعه نیز خواهند داشت.

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان فارس هم با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر نگرش جامعه نسبت به اعتیاد، گفت: ایجاد فضای اشتغال برای این افراد باعث کاهش بازگشت انان به اعتیاد می‌شود.

او، کمک خیران و مسئولان در بحث ایجاد اشتغال و کاهش اعتیاد را بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.