معاون نهضت سوادآموزی قم با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌ها،جزئیات طرح سوادآموزی به شیوه خودآموز را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام قاسمی نیا،معاون نهضت سوادآموزی قم گفت:به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های سواد آموزی طرح سواد آموزی به شیوه خودآموز اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح برای تداوم آموزش در نهضت سوادآموزی در زمان شیوع کرونا طراحی شده  است و افراد ۱۰ تا ۴۹ سال که از نعمت سواد محروم هستند، می‌توانند با انتخاب یک نفر از اعضای خانواده یا نزدیکانشان به عنوان پشتیبان، آموزش ببینند.


قاسمی نیا ادامه داد: سواد آموز با دو کتاب سوادآموزی یک و دو، در خانه از سوی  پشتیبان به مدت ۴۰۰ ساعت آموزش می‌بیند و در صورت قبولی در آزمون، مبلغ ۸۹۶ هزار تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.


معاون نهضت سوادآموزی قم با اشاره به این که این دوره معادل پایان سوم ابتدایی است گفت: برای آموزش بیشتر این دوره، برنامه صدای دانایی از رادیو قم هر روز ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر و شب‌ها ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه پخش می‌شود.


معاون نهضت سوادآموزی افزود: ثبت نام در این دوره تا پایان دی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند به واحد سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و دفاتر تمامی مدارس استان  مراجعه کنند.


طبق آمار رسمی سال ۱۳۹۵ در استان قم ۳۳ هزار نفر بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از نعمت سواد محروم هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار