طرح بازسازی ۱۸۳ بافت تاریخی و فرهنگی در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی قلندری شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، گفت:  ۱۸۳ نقطه در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز شناسایی شده که در این نقاط بر اساس نیاز محله، پارک کودک، کتابخانه، پارکینگ، کوچه گل و اقداماتی برای حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست از جمله ساخت لانه پرندگان مناسب با بافت، طراحی و اجرا می‌شود.
 
او، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طرح در بافت تاریخی  فرهنگی شیراز در حال اجرا بوده، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ها ارتقاء توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست ‌محیطی در تمامی بخش‌ها و عرصه‌های بافت تاریخی است.
 
قلندری، تصریح کرد: بافت تاریخی شیراز در صورت بازآفرینی می‌تواند به یکی از قطب‌های جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شود.
 
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، ادامه داد: حدود ۳۵ هزار نفر در بافت تاریخی و فرهنگی ساکن هستند.

او، با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، افزود: موضوع این تفاهم نامه، افزایش همکاری‌های دو جانبه با جلب مشارکت عمومی و ارائه خدمات متقابل در زمینه‌های مدیریت یکپارچه شهری، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین در حفظ، مرمت و احیای بنا‌ها و محدوده‌های دارای ارزش تاریخی و میراثی در راستای ارتقای کیفیت فضا‌های شهری و بازآفرینی اماکن و محدوده‌های مورد نظر با استفاده از ابزار‌های مختلف است.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار