از ابتدای امسال  تاکنون بیش از ۴.۵ هکتار از اراضی منابع ملی شهرستان فسا از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: از ابتدای امسال  تاکنون بیش از ۴.۵ هکتار از اراضی منابع ملی پلاک‌های بیدرسته، حسین آباد مروجی و دم تنگ بخش مرکزی از توابع شهرستان فسا از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

مجید کشاورزیان افزود: همکاران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا پس از آگاهی از تصرف صورت گرفته و کاشت غیرقانونی نهال در عرصه‌های مذکور، جهت پیگیری موضوع در محل حاضر و پس از بررسی و تهیه نقشه، اراضی مازاد تصرفی را مشخص کردند.

او بیان کرد: به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و دستور دادستانی و همچنین با همکاری پاسگاه‌های انتظامی کوشکقاضی و زرجان نهال‌های کاشته شده قلع و قمع و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه اولویت اصلی منابع طبیعی است که در این راستا گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر عرصه‌های ملی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

او اظهار داشت: آسیب‌های وارده به منابع طبیعی می‌تواند سلامت مردم و جامعه را به خطر بیندازد که لازمه جلوگیری از این موضوع مبارزه با سودجویان و متخلفان است.

کشاورزیان از شهروندان درخواست کرد که هرگونه تخریب و تصرف در سطح عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گزارش دهند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار