یک مقام فلسطینی اعلام کرد تشکیلات خودگردان به زودی همکاری امنیتی با اسرائیل را از سر خواهد گرفت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، یک مقام فلسطینی امروز، سه شنبه از آغاز همکاری‌های مجدد تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

او گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری امنیتی با اسرائیل را پس از به حال تعلیق درآوردن آن به سبب طرح الحاق سرزمین‌هایی در کرانه باختری (به سرزمین‌های اشغالی) از سر خواهد گرفت.

این در حالی است که یک مقام امنیتی ارشد اسرائیل تأیید کرده به زودی نشست فوق العاده‌ای همراه با مقامات فلسطینی برای از سرگیری فعالیت‌ها و همکاری دو جانبه صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت دولت بایدن حامی ایجاد دو دولت بر اساس اصل زمین در مقابل صلح است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تل آویو طی سندی، متعهد شده که به توافقات با این تشکیلات پایبند خواهد بود و به همین دلیل، ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود.

گفتنی است دو هفته پیش، برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهاد‌های اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مقامات عالی رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفتگو‌هایی که با طرف‌های اروپایی در پشت در‌های بسته برگزار شد، اعلام کردنداین تشکیلات تصمیم دارد درآمد‌های مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روابط خود با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف کرده و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار