تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر مخالفت با رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت، با استقبال دموکرات‌ها روبرو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر مخالفت با رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت، با استقبال دموکرات‌ها روبرو شده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این خصوص نوشت: لتیتا جیمز دادستان کل ایالت نیویورک در توئیتر گفت: «خواست مردم شنیده شد.»
جش شاپیرو دادستان کل ایالت پنسیلوانیا از حزب دموکرات نیز گفت دادگاه عالی تشخیص داد این پرونده، سوء استفاده آشوبگرانه از روند قضایی است.

دادگاه عالی آمریکا روز جمعه پرونده ایالت تگزاس را نپذیرفت. مقامات تگزاس از دادگاه عالی خواسته بودند نتایج انتخابات را در چهار ایالت کلیدی که ترامپ ماه سپتامبر در آن‌ها شکست خورده بود نپذیرد. این حکم دادگاه عالی همراه با یک دستور دیگر در روز سه شنبه که در آن درخواست مشابه جمهوریخواهان ایالت پنسیلوانیا رد شده بود نشان داد یک دادگاه محافظه کار که سه عضو آن را ترامپ منصوب کرده است نخواست خودش را وارد تلاش ترامپ و بسیاری از اعضای عالی رتبه حزب جمهوریخواه برای مانع شدن از پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری کند.

پرونده ایالت تگزاس که به طور مستقیم در دادگاه عالی مطرح شده بود، روند‌های انتخاباتی در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را زیر سوال برده بود. در این شکایت از دادگاه عالی درخواست شده بود این ایالت‌ها را از اعلام آرای الکترال خود به نفع بایدن منع کند. این اقدام مستلزم آن بود که دادگاه عالی چند میلیون رای را کنار بگذارد.

دموکرات‌ها از این حکم استقبال و آن را ضربه نهایی نمادین به بیش از یک ماه چالش‌های حقوقی ترامپ و متحدانش و پیروزی برای خواست رای دهندگان خواندند که ۳۰۶ کالج انتخاباتی را به بایدن دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار