به منظور حفاظت از مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی طرح مدیریت چرا در سطح یک هزار و ۴۵۰ هکتار از مراتع بخش کردیان شهرستان جهرم اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم، با اشاره به راه اندازی این اکیپ با حضور اعضای شورای اسلامی در محل حسینه روستای هرموج جهرم گفت: طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم برای برقراری تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی است.

او، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به سطح مراتع است که در این خصوص اکیپ گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر اراضی را مورد نظارت قرار داده اند.

طاهری قیری با بیان اینکه حفاظت و حراست از عرصه‌های جنگلی و مرتعی وظیفه‌ای همگانی بوده، تصریح کرد: همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای اسلامی، بخشداری و دهیاران دوست شهرستان درامر حفاظت از این عرصه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم، با هشدار به دامداران متخلف ادامه داد: ورود دام غیر مجاز در مراتع ممنوع بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی دامداران برابر مقررات با آن‌ها برخورد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مدیریت چرای مسئولین اختلاسگر را هم شروع بفرماتید
باتشکر