علیزاده گفت::حدود ۶٧هزار دستگاه پوز به نام ٢۴ هزار فرد فوت شده است و ٣ میلیون دستگاه پذیرنده وجود دارد که پرونده مالیاتی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به مالیات صاحبان کارتخوان گفت:به دلیل اینکه وارد فاز اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شده ایم به همین دلیل صدور صورتحساب  برای حساب‌های الکترونیکی یکی از الزامات این طرح است.

او افزود: به موجب ماده ١١ این قانون ساماندهی دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت یکی از الزاماتی است، قانون تکلیف کرده که تمامی پذیرندگان درگاه‌های پرداخت ملزم به ساماندهی و داشتن پرونده مالیاتی هستند.

او ادامه داد:اجرای این قانون با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی درحال انجام است.تمامی دارندگان دستگاه‌های پرداخت به صورت عام و درگاه‌های پرداخت اینترنتی باید دارای پرونده مالیاتی باشند.

علیزاده تصریح کرد: این کار از طریق پیگیری‌هایی که از سمت بانک مرکزی و شرکت شاپرک که مسئول سامانه‌های پرداخت است، صورت گرفته و آن دسته از دارندگان دستگاه‌های پرداخت که پرونده مالیاتی ندارند در یک بازه زمانی مشخص مکلف هستند که در سیستم سامانه مالیاتی ثبت نام کنند.

او ادامه داد: این امکان برای بانک مرکزی ایجاد شده که اطلاعاتی که از پذیرندگان دارند در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به فرآیند ثبت نام در سامانه مالیاتی تصریح کرد: این امکان را ایجاد کرده ایم که افراد از طریق سامانه شاپرک وارد سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی شوند و کمتر از ١۵دقیقه بتوانند اطلاعاتی و دیتای مورد نیاز این سامانه‌ها را به عنوان اطلاعات هویتی در سامانه شاپرک قرار دهند.

او در پایان یادآور شد:حدود ۶٧هزار دستگاه پوز به نام ٢۴ هزار فرد فوت شده است که باید با هماهنگی‌ بانک مرکزی قطع شوند و حدود ١٢٧هزار اطلاعات هویتی وجود در درگاه های پرداخت فاقد اعتبار هستند اما دستگاه فعال دارند، همچنین حدود ٣ میلیون دستگاه پذیرنده وجود دارد که پرونده مالیاتی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار