رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم از برگزاری مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده با حضور خانواده این دانشمند هسته ای در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، احمد حاجی زاده، رئیس کنگره ملی شهدای استان قم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: استان قم افتخارات زیادی دارد و در اقشار مختلف شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که آخرین آن‌ها دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده است این شهید جزو افتخارات و چهره‌های ماندگار کشور در عرصه‌های علمی می‌باشد این شخصیت دارای ابعاد مختلف علمی است که بسیاری از آن‌ها هنوز بیان نشده مخصوصاً تلاش‌های ایشان برای ساخت واکسن کرونا که مطمئنا در آینده در این خصوص مطالب بیشتری نیز منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: وجود چنین شهیدی برای استان قم باعث افتخار است البته پیگیری‌های انجام شد تا این شهید در استان قم و در مقبره الشهدا و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود، اما طبق گفته خانواده ایشان شهید وصیت کرده بود در کنار شهدای هسته‌ای به خاک سپرده شود.

حاجی زاده افزود: در قم مراسم تشییع و طواف در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد همچنین قرار است مراسم چهلم شهید فخری زاده باحضور خانواده ایشان در قم برگزار شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم گفت: سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم برای برگزاری مراسم بزرگداشت با تمام توان پای کار است و دیگر ارگان‌ها از جمله بنیاد شهید استان قم نیز برای برگزاری مراسم چهلم باشکوه شهید فخری زاده با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی اعلام آمادگی کردند.

حاجی زاده بیان کرد: روز دوشنبه ۱۵ دی ماه مراسم چهلم شهید فخری زاده در قم با رعایت موارد بهداشتی برگزار خواهد شد و این مراسم از طریق شبکه مختلف سیما و شبکه‌های مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: با خانواده شهید فخری زاده در خصوص مراسم چهلم که قرار است در قم برگزار شود صحبت‌هایی شده است و قرار شد پسر شهید فخری زاده سخنران این مراسم باشد.

حاجی زاده تاکید کرد: شهرداری قم بلافاصله بعد از خبر شهادت شهید فخری زاده اعلام کرد که یک بلوار را به نام ایشان نامگذاری خواهد کرد به همین مناسبت در روز چهلم شهید فخری زاده از این نامگذاری و تابلوی بلواری که به نام ایشان خواهد شد، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار