طرح واحد الگویی تجمیعی دام عشایر ماهیرود درح به نمایندگی از ۳۵۰ واحد الگویی دام با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هنری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح طرح واحد الگویی تجمیعی دام عشایر ماهیرود درح با بیان اینکه این واحد به نمایندگی از ۳۵۰ واحد الگویی دام در دهستان‌های هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) به بهره برداری رسید، گفت: برای اجرای این طرح‌ها با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال اجرای شده است.

او با اشاره به برنامه‌های اشتغال زایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: یکی از رسته‌های اصلی اشتغال روستا‌های هدف قرارگاه، رسته دام سبک است.

هنری افزود: نکته مهم این پروژه‌ها مشارکت خود مردم در اجرای پروژه‌ها و تامین بخشی از هزینه‌ها توسط آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضای گفت: از تعداد ۳۵۰ جایگاه دام ۴ جایگاه تجمیعی مربوط به عشایر منطقه مرزی درح بوده که در محلات عشایری ساخته شده و هر کدام ظرفیت حدود ۸۰۰ تا هزار راس دام را دارد، مابقی نیز جایگاه‌های شخصی برای افراد بوده که در ۶ دهستان هدف قرارگاه انجام شده است.

او گفت: احداث جایگاه‌های بهداشتی دام حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در افزایش بهره وری دام موثر می‌باشد و موجب افزایش درآمد عشایر و روستاییان هذف این طرح خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.