جهانژادیان گفت: باتوجه به میزان مصرف نان در میان اقشار متوسط و کم درآمد، باید حساسیت بیشتری نسبت به تولید و استفاده از آن داشته باشیم.

امید جهانژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تولید نان مرغوب که یکی از بدیهیات نانوایان استان است، گفت: میزان مصرف نان در میان اقشار متوسط و کم درآمد بیش از گذشته شده است از همین رو باید حساسیت بیشتری نسبت به تولید و استفاده از آن داشته باشیم.

او در خصوص میزان سبوس گیری از گندم برای تولید آرد خبازی  بیان داشت: مردم خوزستان علاقه شدیدی به نان سفید دارند و این رویه اشتباه می‌تواند تبعات زیان آوری را برای سلامتی مصرف کنندگان به وجود آورد، این در حالی است که تولید نان حاوی سبوس یکی از درخواست‌های معقول حوزه سلامت بوده و در صورت تحقق کامل آن می‌تواند نقش بسزایی در سلامت مردم ایفا کند.

جهان نژادیان تغییر فرهنگ مصرف نان را یکی از عامل مهم افزایش کیفیت آن دانست و افزود: کنترل و حفظ کیفیت آرد و به تبع آن تولید نان مرغوب از دغدغه‌های مسئولان ذیربط حوزه گندم، آرد و نان کشور تبدیل شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: تمام نیاز گندم استان از طریق خریداری محصولات کشاورزان خوزستانی که به دلیل دارا بودن مواد عالی و مغذی در زمره کیفی‌ترین گندم کشور به شمار می‌آید، تامین می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در خصوص پخت نان با کیفیت وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش نانوایان تنها یکی از مولفه‌های تاثیرگذار ارتقای کیفیت نان است، اظهار داشت: قطعا آموزش نانوایان در رشد کیفیت نان نقش محوری خواهد داشت، اما هیچگاه نباید سایر مولفه‌های پخت نان نظیر استفاده از دستگاه‌های مناسب، کارگر مجرب و رعایت نکات بهداشتی را نادیده بگیریم.

او با اشاره به آغاز طرح بازرسی از واحد‌های خبازی در خوزستان در نیمه دوم مهرماه با مشارکت سازمان صمت و اتحادیه نانوایان گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ فقره بازدید از نانوایان استان به عمل آمده که همین امر موجب رضایت بسیاری از مردم شده است.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: تولید نان ، کیفیت نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار