دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بعد از مرداد ماه تولیدکنندگان مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکردند و برای بررسی این موضوع فردا سه شنبه جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

 
 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تصریح کرد: تولیدکنندگان مواد شوینده اجازه هیچگونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده افزایش قیمت برخورد‌های قانونی و تعزیراتی لازم انجام خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد: فردا نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده بر عدم افزایش قیمت محصولاتشان تاکید خواهد شد.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت محصولات شوینده در آبان ماه با بررسی‌های انجام شده و بنابر تقاضای تولیدکنندگان، افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرد، اما هیچ گونه افزایش قیمتی در حال حاضر ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت خلاف قانون است.

قبادی یادآوری کرد: اگر در شرایطی بسته به تغییر نرخ ارز یا افزایش عوامل تولید، به افزایش قیمتی نیاز بود، در ستاد تنظیم بازار بررسی و ابلاغ خواهد شد که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: با توجه به افزایش نرخ عوامل تولید و با بررسی‌های انجام شده، نرخ تخم مرغ درب مرغداری از ۱۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش یافت. قیمت مصرف کننده تخم مرغ نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد، اما با توجه به نرخ گذاری انجام شده حدود ۳۱ هزار تومان خواهد بود.

او ادامه داد: افزایش قیمت عوامل تولید و نرخ نهاده علت این افزایش قیمت بوده است که قیمت جدید با بررسی انجام شده در ستاد تنظیم بازار با حضور مسئولان جهاد کشاورزی تصویب شد. با کسانی که تخم مرغ را بیش از قیمت اعلام شده بفروشند برخورد‌های قانونی انجام خواهد شد.

قبادی گفت: تامین نهاده‌ها خوب بوده است و تا چند روز آینده به ثبات نسبی در موضوع تخم مرغ خواهیم رسید و از فردا می‌توانید شاهد تاثیر این نرخ گذاری بر بازار باشید.

او درباره افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان در اختیار استانداری‌ها است، استانداران باید با انجام بررسی‌های لازم و توجه به افزایش هزینه‌ها، در خصوص افزایش قیمت نان با توجه به شرایط استان خود تصمیم بگیرند. در ۳۱ استان کشور تاکنون هیچ استانداری تغییر قیمت نان را اعلام نکرده است.

قبادی در پایان درباره افزایش قیمت لبنیات ادامه داد: در اقلام لبنی که مشمول قیمت‌گذاری است، تغییر قیمت نداشتیم و اجازه افزایش قیمت را نیز نخواهیم داد. بیش از ۷۵ درصد محصولات لبنی در ۱۰ قلم کالای مشمول قیمت گذاری و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز مربوط به سایر اقلام است که بر اساس عرضه و تقاضا قیمت آن‌ها تعیین می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
کدوم شب عید مگه با این وضعیت عیدی هم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بس کنید دیگه
آخرین اخبار