اخراج چند مادر مهاجر از آمریکا به همراه نوزادانشان

مأموران گمرک و محافظت مرزی آمریکا چند نوزاد متولد آمریکا را به همراه خانواده‌های مهاجر آن‌ها به مکزیک بازگرداندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترسپت، مأموران گمرک و محافظت مرزی آمریکا با استناد به دستور «مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‎ها» که اجازه اخراج پناهجویان را به دلایل مرتبط با بهداشت عمومی می‎دهد، چند نوزاد متولد آمریکا را که بر اساس قانون شهروندان این کشور محسوب می‎شوند، به همراه خانواده‌های مهاجر آن‌ها به مکزیک بازگرداندند.

سه مادر پناهجو که در زمان بارداری از مرز آمریکا عبور کرده و نوزادان خود را در بیمارستان‌های این کشور به دنیا آورده بودند گفتند به بهانه‌های دروغین و بدون ارزیابی شرایط ویژه انسانی بازگردانده شده اند.

بررسی سوابق پزشکی این مادران و نوزادان مشخص کرد نوزادان آن‌ها در بیمارستان‌های آمریکا متولد شده اند. برای نوزادان این زنان اوراق شهروندی صادر نشده است و آن‌ها اطمینان ندارند که چه زمانی اجازه خواهند یافت، درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند.

نیکول راموس، مدیر «گروه طرح حقوق بشر مرزی» که یک سازمان ارائه دهنده خدمات اجتماعی است و درباره اخراج این زنان بررسی می‎کند، گفت قانون اجازه نمی‌دهد شهروندان آمریکایی به سرعت اخراج شوند. این گروه اعلام کرد اطلاع دارد که ۸ نفر چنین وضعیتی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۴ دی ۱۳۹۹
اين آمريكاييا مگه نوكر و كلفت نميخوان ؟
آخرین اخبار