رشیدی گفت: ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و ۱۵۰ آموزشگاه خصوصی در ایلام فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی رشیدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام با بیان اینکه  ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و ۱۵۰ آموزشگاه خصوصی در ایلام فعالیت می‌کنند ،گفت: آموزش‌های سازمان فنی و حرف‌های در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می شود.

او اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، ایجاد مهارت در جویندگان کار، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار استان و ارتقای سطح مهارت شاغلان در بخش صنعت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه بیکاری در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه است، افزود: دلیل اصلی عدم اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان، نداشتن مهارت و تخصص لازم برای انجام کار مورد نظر است.

او تنها راه برون رفت از مساله بیکاری جوانان را فرهنگ‌سازی در سوق دادن این قشر به کسب مهارت و فراگیری دانش فنی دانست و افزود: سازمان آموزش و پرورش و رسانه‌ها باید از سطوح پایه و مدارس ابتدایی فرهنگ مهارت آموزی را نهادینه کنند.

رشیدی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد متقاضیان حضور در کارگاه‌های آموزشی را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد، افزود: این افراد با شرکت در کارگاه‌های اداره کل آموزش و فنی و حرف‌های می توانند مهارت‌های عملی مرتبط با حوزه دانشگاهی خود را کسب کنند.

او بیان کرد: کارآموزان پس از گذاران دوره‌های آموزشی با مهارت اندوزی و کسب تخصص لازم می توانند در بنگاه‌های اقتصادی استان مشغول بکار شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.