پورابراهیمی گفت: پیش‌نویس طرح تشکیل کانون سرمایه‌گذاران حقیقی نوشته و اعلام وصول شده و ظاهرا به کمیسیونی جز کمیسیون اقتصاد مجلس فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با زمان تشکیل کانون سرمایه گذاران حقیقی، گفت: پیش نویس این طرح نوشته و در صحن  اعلام وصول شده و ظاهرا به کمیسیونی جزو کمیسیون اقتصاد فرستاده شده ،در حال حاضر با توجه به اهمیتی که بازار سرمایه  برای ما دارد میخواهیم این مسئله را به کمیسیون اقتصادی بیاوریم، امیدواریم که طی روز های آینده تصمیماتی در این رابطه گرفته شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا می توان امید داشت که بحث اصلاحات قوانین بازار سرمایه تا پایان سال در مجلس اجرایی شود یا خیر؟گفت: ما تمام تلاشمان این است که قبل از ارائه لایحه بودجه نهایی شود، در حال حاضر مجلس درزگیر بودجه است و دو هفته زمان می برد تا گزارش تلفیق بودجه نهایی شود، در اصل می توان گفت سه تا چهار هفته گزارش تلفیق به طول می انجامد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم قبل از گزارش بررسی گزارش بررسی تلفیق گزارش کمیسیون را بیاوریم قطع به یقین اگر مذکور در اولویت ها قرار خواهد گرفت و می توان گفت شاید از هفته آینده بررسی های لازم بر آن آغاز شود.

.ور ابراهیمی گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۹ بتوانیم متنی که مد نظر مجلس است را به همین منظور عملی کنیم.

بیشتر بخوانید


او در رابطه با این امر که آیا صحبت بعضی از مسئولان در رابطه با عدم همکاری سازمان بورس و بورس کالا با وزارت صمت به منظور کنترل قیمت فولاد امر درستی است یا خیر؟ بیان کرد: طبیعتا انتظار ما این است که هم سازمان بورس به عنوان متولی و هم بورس کالا که نقش اجرایی را بر عهده دارد اقدامات لازم را به عمل آورد، در اصل معنای همکاری این نیست که حوزه بازار بخواهیم تحت تاثیر قرار دهیم بلکه به معنای آن است که فرآیند ها و قواعد بازار را بپذیریم و بر اساس آن کار انجام دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کسی قواعد را زیر پا بگذارد  دیگر همکاری معنا ندارد. دولت و مجلس باید تحت عنوان قوانین مصوب همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
آخر کی به فکر سهامدار حقیقی با شکست 60 و 80 درصد هست در این مملکت . هیچ کس به فکر سکته ها و مرگ ناکهانی مردم بر اثر سقوط بورس نیست . خدا ذلت را بر کسی که این شرایط را درست کرد نازل کنه که همه مردم راشرمنده خانواده هاشون کردند
آخرین اخبار