صادقی فر گفت:طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای گسترش و تحقق طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت و با هدف بیماریابی سریع تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا در استان ایلام آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛هنگامه نامداری، ناظر کلان منطقه ۳ و نماینده تام الاختیار گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان ایلام، آگاهی از روند اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان ایلام در ارتباط با مراقبت و رهگیری (Contact Tracing) به ایلام سفر کرد.

 نامداری در ابتدای سفر خود با معاون بهداشتی دانشگاه، معاونین فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان ایلام، مدیر و کارشناسان بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان و روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های یازده‌گانه جلسه تشکیل دادند همزمان با این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس معاونین بهداشتی و کارشناسان بیماری‌های واگیر شبکه‌های بهداشت و درمان در جریان این جلسه قرار گرفتند.

جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام ضمن عرض خیر مقدم خدمت  نامداری و سایر حاضرین در جلسه گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» و با هدف بیماریابی سریع تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله و خانواده محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت عظیم سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج همزمان با سراسر کشور در استان ایلام آغاز شد.

صادقی فر در بخش دیگری از جلسه ضمن قدردانی از حساسیت و توجه ویژه استاندار ایلام به عنوان فرمانده قرارگاه، حمایت‌های رئیس دانشگاه به عنوان معاون قرارگاه و تلاش‌های ارزشمند فرماندهی سپاه استان به عنوان فرمانده عملیات و نیز قرارگاه‌های شهرستان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گزارشی از سیمای بیماری کووید ۱۹ در استان را ارائه نمود و در ادامه به ارائه گزارش عملکرد مدیریت بیماری کرونا در قالب طرح محله محور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان پرداخت.

او ضمن تاکید بر تمرکز روی تیم‌های مراقبت و رهگیری و افزایش نمونه گیری و استفاده از تست‌های رپید، بر شناسایی زودرس بیماران و قرنطینه ایشان تاکید کردند.

 نامداری پس از بیان شاخص‌های مهم جهت بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ و همچنین گزارش تحلیلی داده‌های آماری تعداد تست‌های سریع انجام شده، تعداد موارد مثبت بستری و سرپایی و تعداد موارد فوتی استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بخصوص با اولویت داده‌های مرتبط با طرح شهید سلیمانی، عملکرد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ارتباط با مدیریت بیماری کووید ۱۹ را مثبت ارزیابی نمود.

او توجه به مراکز تجمعی ازجمله؛ زندان، خانه سالمندان و مراکز ترک اعتیاد و... را بسیار ضروری دانست و از حوزه بهداشتی خواست استفاده از تست‌های سریع را در این مراکز در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.