محمدزهی گفت: با توجه به سرمای هوا فضای زائرسرای امام رضا (ع) این شهرستان برای پذیرش و اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، همت محمدزهی مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه همه ساله بویژه در فصل سرما شاهد افراد بی‌سرپناه در سطح خیابان‌ها هستیم که متاسفانه به علت وجود سرمای شدید تعدادی از این افراد فوت می‌کنند اظهارداشت: کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر به عنوان یکی از مشکلات مطرح بوده و راه‌اندازی گرم‌خانه از سوی شهرداری همه ساله برای نگهداری آن‌ها انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه عملیات ساخت گرم‌خانه شهرداری زاهدان واقع در بلوار شهید میرحسینی هنوز به اتمام نرسیده و این مکان برای بهره‌برداری کامل درسالجاری آماده نشده، بنابراین با پیگیری‌های معاونت خدمات شهری و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فضای زائرسرای امام رضا (علیه السلام) مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه از ابتدای دی سالجاری هرشب این زائرسرا از ساعت ۱۸ الی ۲۲ پذیرای کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر بوده تاکید کرد: تیم‌های سیار ستاد ساماندهی متکدیان نیز هر شب مشغول گشت‌زنی در سطح شهر بوده و این افراد را جمع‌آوری و برای اسکان به محل زائرسرا هدایت می‌کنند.

او  خاطرنشان کرد: در زائرسرا ضمن پذیرایی با نوشیدنی و غذای گرم از کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر و امکان استحمام برای آن‌ها؛ تست کرونا به صورت رایگان نیز از سوی کارکنان مرکز بهداشت انجام می‌گیرد تا در صورت ابتلای این افراد مراقبت‌های ویژه انجام شود.

محمدزهی گفت: طبق دستور شهردار زاهدان و با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط و ارگان‌های دخیل در اجرای طرح‌های حمایت از آسیب‌دیدگان در صدد هستیم تا بتوانیم به نحو شایسته‌ در راستای حمایت از این افراد اقدام کنیم.

او  ادامه داد: چنانچه شهروندان در طول شب با حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر مواجه شدند با شماره ۳۳۲۲۱۰۰۳ تماس حاصل کرده تا تیم‌های سیار شهرداری به محل اعزام و نسبت به انتقال آنان به محل‌های تعیین شده اقدام کنند.

جامعه شناسان بر این عقیده‌اند که پدیده کارتن خوابی یکی از ویژگی‌های مشترک تمامی جوامع توسعه یافته و درحال توسعه محسوب می‌شود اما روند رشد صعودی آن در سال‌های اخیر موجبات نگرانی را فراهم کرده این پدیده زاییده عواملی همچون رشد بیکاری، بروز مشکلات اقتصادی، افزایش مهاجرت و افزایش تعداد معتادان است.

چند سالی است که در شهرهای بزرگ از جمله زاهدان شهرداری‌ها با فعال‌سازی گرمخانه‌ها و مراکز سرپناه (شلترها) اقدام به پذیرش کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان اعم از زن و مرد نموده و در شب‌های سرد سال با ارائه خدماتی همچون جای گرم برای خوابیدن، غذا و خدمات بهداشتی و درمانی از آنان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار