توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی برای مقابله با موادمخدر

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امکانات موجود در استان می‌تواند توان مقابله و مبارزه با مواد مخدر را افزایش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سردار مؤمنی در محل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری، به تشریح موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان پرداخت و گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های نظامی و انتظامی، مرزبانی و ارتش امنیت خوبی بر منطقه حاکم است.

او ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری استان، از مرز نیز به عنوان پتانسیلی برای توسعه خراسان جنوبی نام برد.

ملانوری تصریح کرد: با چنین ظرفیت‌های بالقوه ای، خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساختها، ضعیف است با این وجود توانسته رتبه اول کشور را در بحث امنیت در سرمایه گذاری از آن خود کند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر آمار کشفیات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون، گفت: بخش عمده‌ای از این کشفیات با سختی و با کمترین امکانات و تجهیزات انجام می‌شود.

او ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و تقویت امکانات موجود، قطعاً می‌تواند توان مقابله  را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


ملانوری به مکاتبات صورت گرفته با ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و تصریح کرد: همان گونه که در این مکاتبات اشاره شده موضوع راه اندازی مرکز ماده ۱۶، تقویت ایستگاه‌های بازرسی سهل آباد و علی آباد، اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیری، کمک به حوزه درمان معتادان از درخواست‌های استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر تنها مرز فعال خراسان جنوبی، ماهیرود است، اما برای بازگشایی مرز یزدان هم رایزنی‌هایی صورت گرفته و قطعاً این دو مرز، نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات و امکانات دارند.

او از اعلام آمادگی شرکت ایدرو و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای احداث کارخانه داروسازی در خراسان جنوبی گفت و افزود: تحقق این برنامه هم حمایت‌های ستاد را می‌طلبد.

سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری نیز ضمن موافقت با درخواست‌های استاندار در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با موادمخدر، دستورات لازم را برای تحقق آن‌ها صادر کرد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.