مدیر جهاد کشاورزی سامان، از انجام عملیات هرس زمستانه درختان در باغات این شهرستان با رویکرد افزایش کمیت و کیفیت محصول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: نتایج حاصل از عملیات هرس درخت ایجاد تعادل مناسب بین اندام‌های رویشی و سیستم ریشه، حذف شاخه‌های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، دادن فرم و اسکلت مناسب به درختان، از بین بردن شاخه‌های پیر، جوان نمودن درختان و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی جهت رشد مناسب است.

او افزود: هرس درختان در سطح باغات شهرستان سامان معمولا از اواخر بهمن ماه آغاز و تا اوایل بهار نیز ادامه دارد که بیشترین هرس مربوط به درختان هلو با سطح زیر کشت بالغ بر دو هزار هکتار است که البته بهترین زمان هرس درختان هلو در اواخر اسفند و اوایل بهار (قبل از باز شدن گل ها) و پس از رفع خطر سرمای زمستانه است.


بیشتر بخوانید


احمدزاده اضافه کرد: در هرس زودهنگام درختان، زخم‌های محل هرس بهبود نمی‌یابند و احتمال ورود بعضی عوامل بیماری زا مثل شانکر از این زخم‌ها وجود دارد لذا پیشنهاد می‌گردد زمان هرس به اواخر اسفند موکول شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار