وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبدیل اشغالگری رژیم صهیونیستی به یک وضع دائم هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به دائمی شدن اشغالگری رژیم صهیونیسیتی در اراضی فلسطین هشدار داد.

ریاض المالکی در یک سخنرانی آنلاین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت تحولات خاورمیانه گفت: وضع فعلی در سرزمین‌های فلسطین به گونه‌ای است که به سمت تشکیل یک کشوری و اشغال دائمی پیش می‌رود.

این مقام فلسطینی برگزاری چنین نشست‌هایی را نقطه عطفی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی دانست و کنفرانس چند دهه قبل در مادرید اسپانیا را که منجر به مذاکرات صلح میان دو طرف شد را یادآوری کرد.

المالکی احیای مجدد کمیته چهارجانبه بین المللی و تداوم اقدامات شورای امنیت در مسئله فلسطین را خواستار شد. وزیر خارجه تشکیلات خودگردان تاکید کرد: دعوت ما از طرف‌های مختلف برای مشارکت با هدف فرار از مذاکرات دو جانبه نیست بلکه ما به دنبال تضمینی برای موفقیت این مذاکرات هستیم.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اقدامات یکجانبه دولت پیشین آمریکا را متذکر شد و گفت: ما از هیچ تلاشی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی برابر با مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی مضایقه نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار