مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در استان فارس ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در این استان ۲۰ درصد افزایش یافته و از این لحاظ فارس در وضعیت مطلوبی است.

او افزود: در بسیاری از مناطق بین تعداد دانش‌آموزانی که در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند و تعداد دانش‌آموزانی که از این سامانه استفاده می‌کنند، تفاوت چشمگیری وجود دارد بنابراین ضروری است که روسای اداره‌ها و اعضای شورای معاونان مناطق برای کاهش این فاصله اقدام کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه در امر آموزش مجاز به استفاده از پیام رسان‌های خارجی نیستیم، گفت: نرم افزار شاد مشکلاتی داشت که بسیاری از آن‌ها در به روز رسانی‌ها برطرف شده و ایراد‌های موجود نیز به زودی رفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: تقریبا در تمام مناطق آموزش و پرورش اشراف کامل درباره وضعیت و نوع آموزش دانش‌آموزان وجود دارد و با توجه به اینکه مصوبات شورای مدرسه با امضای نماینده انجمن اولیا، مسوولیت حقوقی به همراه دارد، از مدارس بازرسی خواهد شد.

اسماعیلی، همچنین درباره برگزاری آیین‌های دهه فجر انقلاب نیز اظهار داشت: یکشنبه (دوازدهم بهمن‌ماه ۹۹)، با آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس نواخته خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بیان داشت: معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی بیشتر از سایر مقاطع از شبکه شاد در استان فارس استفاده کرده‌اند.

محمد فیاض‌پور ادامه داد: در طرح ملی رایگان آموزش مجازی پیش‌دبستانی، استان فارس به صورت آزمایشی پوشش تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی را غیرحضوری انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.