معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درباره نحوه حمایت وزارت علوم از شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حمایت اقتصادی وزارت علوم از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول حدود ۱۷۰۰ شرکت‌ دانش بنیان موجود در پارک‌های علم و فناوری و دسته دوم شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی و محیط‌های دیگر هستند.

او افزود: شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری از دو نوع حمایت وزارت علوم برخوردار هستند، در بخش اول پارک‌های علم و فناوری با فراهم کردن محیط‌های مناسب برای این شرکت‌ها باعث ادامه فعالیت و سودآوری اقتصادی آن‌ها می‌شوند.

رحیمی تصریح کرد: در بیشتر پارک‌های علم و فناوری کشور صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد که به شرکت‌ها تسهیلات محدود ارائه می‌کند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های گسترده‌ای را طی چند سال اخیر برگزار می‌کند تا از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناوری حمایت ‌کند.

او در پایان یادآوری کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌هایی مانند: نیرو، جهاد کشاورزی، نفت و  دفاع از بیشتر پروژ‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار