معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان پیش بینی کرد گازبهای ۳۰ درصد از مشترکان کم مصرف گاز استان فارس رایگان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد اژدری معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس، گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت نفت و تصویب هیأت وزیران، به منظور ترویج مصرف بهینه گاز و صرفه جویی در این سوخت ارزشمند، از اول د‌ی ماه ۹۹، گازبهای مشترکان خانگی شامل سکونتگاه‌های دائمی شهری، روستایی و عشایری کم مصرف بر اساس الگوی مصرفی تعریف شده به صورت ۱۰۰ درصد‌ی رایگان شود که بر اساس برآورد‌های ان این مشوق، شامل ۳۰ درصد از مشترکان استان فارس می شود.
 
او، بیان کرد: رقم ریالی این تخفیف بر اساس پیش بینی‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان د‌ر سال و با میانگین احتمالی ۴۰ میلیارد تومانی  است که مبلغ واقعی تخفیفات پس از اعمال آن مشخص می شود.
 
اژدری، تصریح کرد:  این تخفیف، شامل واحد‌های خالی از سکنه، سکونتگاه‌های غیر دائمی همچون باغ ویلا و خانه باغ‌ها نمی‌شود.
 
معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس، ادامه داد: فارس بر اساس نوع اقلیم و وضعیت آب و هوا به ۵ اقلیم تقسیم شده که میزان مصرف گاز برای بهره مند‌ی از تخفیفات، بر اساس اقلیم‌های ۵ گانه استان شامل اقلیم ۱، ۲ و ۳ با آب و هوای سرد، اقلیم ۴ با آب و هوای معتدل و اقلیم ۵ مربوط به نواحی گرمسیری، متفاوت است.
 
اژدری، افزود: بر این اساس در ایام سرد سال از ۱۶ آبان ماه تا ۱۵ فروردین، در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ با میزان مصرف ماهانه ۲۰۰ متر مکعبی، در اقلیم چهار مصرف ۱۵۰ مترمکعبی، در اقلیم ۵، مصرف ۱۰۰ مترمکعبی رایگان خواهد بود، اما در ایام گرم سال از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان ماه به شرط مصرف کمتر از ۴۵ مترمکعبی در همه اقلیم ها، گاز بهای مشترکان رایگان محاسبه می شود.
 
 او، اضافه کرد: اقلیم ۱ ، ۲ و ۳ شامل شیراز، آباده، اقلید، زرقان، اردکان، کوار، مرودشت، دشت ارژن، هماشهر، سروستان، قادرآباد، ارسنجان، سعادت شهر، استهبان، صفاشهر، رونیز، ششده، بهمن، سپیدان، خرامه، صدرا، لپویی، بیضا، ایزدخواست، صغاد، بوانات، آباده طشک، ایج، سورمق، کره ای، داریون، رامجرد، خان زنیان، کوهنجان، مشکان، سلطان شهر، حسامی، سده، دژکرد و حسن آباد است که چنانچه مصرف گاز آن‌ها در ماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب باشد مشمول گاز بهای رایگان می شوند.
 
معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس، اظهار کرد: اقلیم ۴ شامل فراشبند، فسا، فیروزآباد، قائمیه، کازرون، نورآباد، جهرم، میمند، نی ریز، داراب، زاهد شهر، فتح آباد، قطب آباد، جنت شهر، لار، نوجین، مصیری، وراوی، نودان، کنارتخته، بالاد ه، قیر، خشت، لطیفی، نوبندگان، حاجی آباد زرین دشت، خاوران، باب انار، امام شهر، میانشهر، خور، قره بلاغ، خومه زار، کرین است که چنان چه مصرف گاز اهالی این مناطق در ماه کمتر از ۱۵۰مترمکعب باشد گاز بهای آن‌ها رایگان می‌ شود.
 
اژدری، گفت: اقلیم ۵ نیز شامل اشکنان، لامرد، مهر، گله دار، گراش، خنج، اوز، علامرودشت، اسیر و مبارک آباد است که اگر مصرف گاز ساکنان این مناطق ماهانه کمتر از ۱۰۰ متر مکعب باشد نیاز به پرداخت گازبها نخواهند داشت.
 
او، بیان کرد: بر اساس این طرح مشترکانی که نسبت به دوسال قبل، ۱۰د رصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف ۱۵ درصد‌ی  و در صورت افزایش مصرف نسبت به مدت مذکور، مشمول ۱۵ درصد جریمه افزایش مصرف می شوند.
 
معاون مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس، درخصوص آخرین وضعیت جذب بودجه سرمایه‌ای شرکت گاز استان فارس تصریح کرد:  بودجه سرمایه‌ای این شرکت در سال ۹۹ بیش از ۸۸۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ تا پایان د‌ی ماه ۶۵۰ میلیارد تومان جذب شده و انتظار می‌رود مابقی این بودجه تا پایان امسال جذب شود.
 
اژدری، ادامه داد: مشترکان گاز فارس می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک، نسبت به مشاهده میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال‌های قبل اقدام کرده و با به کارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی طرح ملی گازبهای رایگان برای مشترکان کم مصرف بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم اینجوری باشه که مسئولا می گن.
آخرین اخبار