خودکشی با خیار!

در چند روز گذشته دیگر گرانی موز، تخم مرغ، مرغ و گوشت فراموش شده است و همه از گرانی خیار حرف می‌زنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در چند روز گذشته دیگر گرانی موز، تخم مرغ، مرغ و گوشت فراموش شده است و همه از گرانی خیار حرف می‌زنند که این موضوع دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی هم قرار گرفته است.

یکی از شوخی ها، بازنشر یک خبر حوادث قدیمی است که در آن یک جوان مشهدی قصد داشته با خوردن پنج کیلو خیار خودکشی کند! کاربری با اشاره به این خبر نوشت: «جالبه یک روز با خوردن ۵ کیلو خیار می خواستند خودکشی کنند ولی حالا اگه بری ۵ کیلو خیار بخری سکته می‌زنی!»

 


بیشتر بخوانید


 

به هرحال امروز سعی داریم کمی از دلایلی که درباره گرانی خیار مطرح شده بنویسیم و برخی از شوخی‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی با این موضوع را هم مرور کنیم.

روند گرانی خیار از ابتدای سال

قبل از این که درباره دلایل گرانی خیار بنویسیم بد نیست از روند گرانی خیار از ابتدای سال تا الان مطلع شوید. قیمت خیار در فروردین به طور متوسط حدود کیلویی ۳ هزار تومان بود، این رقم در اردیبهشت به ۴ هزار  تومان رسید.

از خرداد تا آبان هم قیمت خیار بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان در نوسان بود اما از آذر قیمت خیار رفته رفته افزایش پیدا کرد.

خیار در آذر ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود و دی ماه به ۱۰ هزار تومان رسید  اما ناگهان در بهمن حتی از مرز ۲۰ هزار تومان هم گذشت.

چرا خیار گران شد؟

یکی از فرضیه‌هایی که با گرانی هر کالایی در کشور مطرح می‌شود، بحث صادرات است.

این بار هم برخی دلیل گرانی خیار را صادرات دانسته اند این در حالی است که رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی این فرضیه را مردود اعلام کرده و گفته است: «تنها یک نوع خیار خاص که مصرف داخلی ندارد صادر می‌شود. از طرفی صادرات آن قدر مویرگی است که هیچ تاثیری در بازار داخلی ندارد.»

یکی دیگر از فرضیه‌هایی هم که مطرح شده، قطعی برق است و گفته می‌شود قطعی برق گلخانه‌ها باعث شده محصولات گلخانه‌ای بر اثر سرما از بین بروند.

رئیس اتحادیه بارفروشان، هم در این زمینه گفته است «در چند روز اخیر به دلیل کاهش دما در مناطق گرمسیری، بوته‌های خیار یخ زده و همین باعث گرانی شده است.»

با این حال رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی هم در این باره خبرداد که از دو هفته آینده تولید به روال عادی باز می‌گردد و قیمت‌ها  کاهش می‌یابد.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار