تیم فولاد خوزستان به دلیل محرومیت، نمی‌تواند در پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال ایران فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم فوتبال فولاد خوزستان یکی از نماینده‌های فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل محرومیت و شکایت باشگاه سپید رود رشت در پرونده محمد بلبلی و فسخ یک طرفه قرار داد این بازیکن، از فعالیت در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است و نمی‌تواند در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر کشورمان بازیکنی را به خدمت بگیرد. محرومیتی که می‌تواند نماینده کشورمان را در مسابقات آسیایی و همچنین لیگ برتر با مشکلات فراوانی مواجه کند.

این موضوع تنها مشکل تیم جواد نکونام در این فصل نیست. فولادی‌ها قبل از محرومیت از پنجره‌های نقل و انتقالاتی، توانستند با وجود جداشدن چند بازیکن اصلی خود عملکرد نسبتا خوبی را در نقل و انتقالات تابستانی داشته باشند و بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند.

فولاد خوزستان قبل از محرومیت خود، توانست شروین بزرگ، محمد میری، مهران موسوی، محسن فروزان، حسین ابراهیمی، محمدرضا عباسی، مهران درخشان مهر و چند بازیکن دیگر از جمله ساسان انصاری را که سابقه درخشانی در فولاد خوزستان داشته است را جذب کند؛ اما هیچ کدام از این بازیکنان به جز محسن فروزان که به عنوان دروازه بان در این تیم فعالیت می‌کند، نتوانسته‌اند عملکرد مطلوبی را در تیم فولاد از خود نشان دهند و برای این تیم تاثیر گذار باشند.

به عنوان مثال، ساسان انصاری در این فصل هیچ نشانی از یک مهاجم گلزن نداشته و با افت شدیدی مواجه شده است؛ یا شروین بزرگ که این فصل از مس کرمان به تیم فولاد اضافه شده، نتوانسته عملکرد مطلوب خود در تیم کرمانی را در فولاد ادامه دهد و حتی تا این جا در این فصل موفق به گلزنی هم نشده است.

فولاد خوزستان در این فصل، ۱۴ گل به ثمر رسانده است که ۹ گل آن را بازیکنان خارجی و باقی مانده را بازیکنان قدیمی تر فولادی‌ها به ثمر رسانده اند و از بازیکنان جدید این تیم، تنها ساسان انصاری موفق به زدن یک گل شده است که این نشان از وابستگی شدید تیم جواد نکونام به ۳ بازیکن خارجی خود یعنی لوسیانو پریرا، آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی دارد که هر کدام ۳ گل زده اند و تاثیر بسیار فراوانی را در عملکرد کلی فولاد خوزستان داشته اند.

به نظر می‌رسد که فولادی‌ها برای بهبود عملکرد خود در لیگ برتر و همچنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا انتظار دارند که با بردن پرونده خود به CAS و رای احتمالی این دادگاه قضایی فوتبال به نفع آن‌ها، بتوانند در نقل و انتقالات پیش رو حضور داشته باشند. انتظاری که حتی مدیران و هواداران این تیم نیز می‌دانند که کمی عجیب و دور از دسترس است.

با وجود تمام مشکلات، تیم فولاد خوزستان تا این جای لیگ برتر عملکرد بدی نداشته و با ۱۴ بازی و کسب ۲۰ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. با صدر جدول تنها ۶ امتیاز اختلاف دارد و با توجه به این موضوع که در نیم فصل دوم، اکثر بازی‌های فولاد مقابل تیم‌های بالایی جدول در خانه این تیم انجام می‌شوند، فولادی‌ها امیدوار هستند که بتوانند در این فصل عملکرد و رتبه بهتری نسبت به سال گذشته خود کسب کنند.

به نظر می‌رسد تنها راه فولادی‌ها، استفاده از بازیکنان در دسترس خود و اعتماد به سرمربی است. اعتمادی که بعد از چند فصل ناکامی حداقل در فصل گذشته سهمیه آسیایی را برای این تیم اهوازی به ارمغان آورد.

شاگردان نکونام شنبه در آخرین دیدار خود در نیم فصل اول لیگ برتر، در خوزستان و ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف تیم شهر خودروی مشهد می‌روند و امیدوار هستند که با ۳ امتیاز خانگی این بازی، نیم فصل را با پیروزی به اتمام برسانند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار