مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد با بیان اینکه بیش از ۶۰ غرفه در بازارچه اصغری در آتش سوخت، گفت: متاسفانه هیچ کدام از این غرفه‌ها بیمه حوادث نداشتند.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد با اعلام اینکه متاسفانه هیچ کدام از غرفه‌هایی که در آتش سوختند بیمه حوادث نداشتند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان در حال برگزاری بوده و در این باره موضوعاتی را اتحاذ می‌کند.

احمدی با بیان اینکه متاسفانه بیش از ۶۰ غرفه طعمه آتش شد، افزود: آتش سوزی در راسته قدیم بازارچه معروف به "اصغری" روی داده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این حادثه چندین نفر از جمله "نیرو‌های سازمان و مردمی" تاکنون مجروح و یا دچار دودگرفتگی شده اند.

او اذعان کرد: به علت عدم کنترل و مهار آتش با کمک عوامل راهداری با استفاده از یک دستگاه لودر دیوار محل دچار ریزش شده و اطفای حریق پس از ۴ ساعت با کمک چندین نیرو و آتش نشانان شهر‌های همجوار صورت گرفت.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد نیز گفت: عوامل امدادی راهداری نیز به کمک نیرو‌های سازمان آتش نشانی آمدند و در جریان این آتش سوزی و با اولین تماس رئیس مدیریت بحران بلافاصله ۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۵ راهدار جهت همکاری با عوامل آتش نشانی به محل اعزام و اقدام به انسداد خیابان‌های منتهی به ورودی این بازارچه کردند.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

خادمی افزود: در ادامه این عملیات به کمک نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی از تجمع مردم در درب ورودی جلوگیری و تاکنون اجازه ورود هیچ گونه خودروی شخصی را به محل ندادند و همکاری همچنان با آتش نشانی ادامه دارد.

 بهاءالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد نیز در خصوص آمار مجروحین حادثه  گفت:  در جریان این حادثه ۳۱ نفر دچار مسمویت دی اکسید کربن و مجروحیت سطحی شدند که از این تعداد ۴ نفر توسط آمبولانس به بیمارستان مهاباد جهت مداوا منتقل شدند، ۲ نفر نیز با خودرو‌های شخصی به بیمارستان مهاباد منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید


حسینی تصریح کرد: ۲۵ نفر از مسموم شدگان در محل حادثه مداوا شدند و ۶ نفری که به بیمارستان مراجعه کردند، با ارائه خدمات پزشکی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در همین راستا و شبانه با ارسال نامه‌ای فوری به وزیر کشور، خواستار برآورد خسارت آتش سوزی در بازارچه این شهرستان و جبران ضرر مالی کسبه و مغازه داران آن شد.

بزرگترین بازارچه کالا‌های خارجی مهاباد در بلوار "شهید محمد امین احمدی" ساعت ۱۲:۳۰ جمعه شب دچار آتش سوزی شد.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

بازارچه قدیم اصغری و باغ میکائیل شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی از تفرجگاه‌های قدیمی این شهرستان است.

علاوه بر بازارچه آتش سوزی جزئی در پارک مهاباد طی شب گذشته اتفاق افتاد که توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد و مشکلی خاصی در این خصوص به وجود نیامده است.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

بازارچه اصغری مهاباد دارای ۲ راسته قدیمی و جدید است که با بیش از ۵۰۰ باب مغازه از بازارچه‌های مهم غرب کشور است که انواع و اقسام وسایل خانگی، صوتی تصویری و پوشاک به ویژه خارجی در آن عرضه می‌شود.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

عارف خدرلو فرماندار و مهاباد و رئیس ستاد بحران شهرستان مهاباد در محل حادثه برای برآورد خسارات حضور دارد و به رسانه‌ها گفته برآورد میزان خسارات متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول که از ساعات اولیه در محل حادثه حضور یافته بود، در میان بازاریان اظهار کرد: مدیرکل ستاد بحران استان نیز در شهرستان برای بررسی جزئیات حادثه و میزان برآورد خسارات حضور دارد.

خدرلو خطاب به بازاریان بیان کرد: در این حادثه خود را به عنوان یکی از بازاریان می‌دانیم و این اطمینان را می‌دهیم هرآنچه در توان باشد را برای حمایت از بازاریان بکار می‌گیریم.

او همچنین در اطلاعیه ای گفت: هیچ یک از پیمانکاران و تعمیرکاران نیز حق ورود به محل حادثه را نداشته، تا تصمیم‌گیری با هماهنگی کسبه و مسوولان در این خصوص صورت بگیرد.

شهروندان توجه داشته باشند که تاکنون شماره حسابی برای کمک به بازاریان اعلام نشده، لذا از هرگونه واریز وجه به شماره کارت و یا حساب‌های که در فضای مجازی منتشر می‌شود جدا خودداری کنند.

بر بازارچه اصغری مهاباد چه گذشت؟+ تصاویر

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاشا
۲۲:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام متاسفانه خبر تاسف انگیزیی بود امید وافر دارم مسئولین با کمک مالی و یاری مردم مجددا صاحبان مغازه هابع شرایط اولیه بازگردند و کسب و روزی شان رونق گیرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۸:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
با تشکر از گزارش کامل و اطلاع رسانی دقیق و همچنین تشکر از اتشنشانان زحمت کش ،امیدوارم هر چه زودتر مسئولین برای اسیب دیدگان مالی این اتفاق چاره اندیشی اساسی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
خیلی دلخراش و ناراحت کنندە خدا بە همشون صبر بدە
جای دارە خستەنباشید بگم بە آتش نشانای زحمت کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
باسلام و خسته نباشید خدمت خبرنگار باشگاه جوان
خدا صبر بده به مال باختگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه هیچ کدوم بیمه آتش سوزی نداشتن، جا داره از آتش نشان های خدوم و. جان فشان هم تشکر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا نارحت کنندست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید
علت آتش سوزی چه بوده؟؟