عشایر، اهرم پیشرفت خاوران/ دستور استاندار برای حل مشکلات عشایر

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با برنامه ریزی و شناسایی ظرفیت‌ها و منابع، پیشرفت را برای عشایر به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار جمعی از سران عشایر گفت: یکی از مهمترین اهداف انقلاب، عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور در راستای کمک به معیشت و رفاه عمومی است.

او افزود:طی این سال ها، علیرغم همه محدودیت‌ها و فشارها، نظام توانسته بر پایه پشتیبانی‌های مردم، اهداف خود را به خوبی پیش ببرد.

ملانوری به سیاست‌های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و تصریح کرد: در این ستاد، قرار است در قالب دولت محلی و با کمک مردم، خراسان جنوبی را از منطقه‌ای محروم به استانی برخوردار و ثروتمند تبدیل کنیم.


بیشتر بخوانید


استاندار با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه خاوران گفت: از جمله این طرح ها، بسته بندی فرآورده‌های دامی عشایر و استحصال روغن لانولین از پشم گوسفند است که می‌تواند با سرمایه گذاری عشایر شکل بگیرد.

او گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم برای برقرسانی، گازرسانی، آبرسانی پایدار، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی مناسب تلفن همراه و برخورداری مردم از شبکه‌های دیجیتال، بخشی از خدماتی است که به این قشردر استان ارائه شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ریزی برای پیشرفت مناطق عشایری گفت: برنامه ما این است که با رصد نقطه نقطه استان، تمامی فرصت‌ها و مزیت‌های موجود را شناسایی کرده و برای سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار