یک فعال عمانی در گفتگو با شبکه الاخباریه سوریه گفت: تا زمان بازپس گیری جولان و حقوق مردم آن، مسئله جولان در تفکر و ضمیر عرب‌ها حضور خواهد داشت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان احمد الخروصی فعال عمانی، در گفتگو با  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اظهار کرد عمانی‌ها بر عربی و سوری بودن منطقه جولان اشغالی تاکید می‌کنند و خواهان بازپس گیری آن از چنگال رژیم صهیونیستی هستند.

عمانی‌ها تاکید می‌کنند هر قدر هم که رژیم اشغالگر در عرصه‌های بین المللی برای مشروعیت بخشی به اشغالگری خود در سرزمین‌های اشغالی پافشاری کند، منطقه جولان، منطقه‌ای عربی و سوری باقی خواهد ماند.

خبرنگار این شبکه نیز گفت مردم جولان سال هاست که بر پایبندی به حق خود برای بازپس گیری منطقه عربی و سوری جولان از چنگال رژیم اشغالگر تاکید می‌کنند. این همان چیزی است که همه انسان‌های شریف و افراد پایبند به رویکرد عربی، بر آن تاکید می‌کنند.

سلمان الواتی کارشناس مسائل سیاسی گفت «ما ملت‌ها و کشور‌های عربی می‌خواهیم بازپس گیری جولان اشغالی مانند مسئله فلسطین در اولویت قرار بگیرد. اشغالگری صهیونیست‌ها در بلندی‌های جولان با همه توافق‌ها و تعهدات بین المللی مغایرت دارد. حتی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشور‌های جهان تاکنون حاکمیت سوریه را بر این منطقه گسترده به رسمیت نشناخته‌اند.»

خبرنگار این شبکه افزود ۳۹ سال از زمان الحاق جولان به رژیم صهیونیستی از طریق تصمیم ظالمانه می‌گذرد؛ اما موضع سوری‌ها برای بازپس گیری حقوق خود ثابت است و اقدامات آن‌ها در مقابله با رژیم اشغالگر و سرکوبگری آن، تا بازپس گیری سرتاسر جولان ادامه خواهد داشت.

احمد الخروصی فعال عمانی ادامه داد: «به برادران خود در جولان به علت پایداری و مواضع قهرمانانه آن‌ها در قبال رژیم اشغالگر درود می‌فرستیم. آن‌ها همه چیز خود را در راه سرزمین‌شان فدا کردند؛ زیرا سرزمین مهم‌ترین موضوع برای انسان است.»

او در پایان گفت تا زمان بازپس گیری جولان و حقوق مردم آن، مسئله جولان در تفکر و ضمیر عرب‌ها حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار