آیین بزرگداشت عالم مازندرانی آیت الله نظری خادم الشریعه امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و انقلابی آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب، بیوت مراجع عظام تقلید، طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مردم قم برگزار شد، حجت الاسلام رزاقی سخنران این مراسم  با قرائت پیام تسلیت رهبر انقلاب  گفت:مرحوم آیت الله نظری عالمی بلندمرتبه در مقام علم و سیاست بود و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

مرحوم آیت الله نظری متولد سال ۱۳۱۱ در شهر زیراب، از علما و شخصیت‌های دینی و انقلابی استان مازندران به شمار می‌رود که در میان مردم از جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

او در بحبوبه انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری در تبلیغ انقلاب در میان مردم مازندران داشت به طوری که او به همراه مرحوم حجت الاسلام مصطفی مصطفوی پیام همراهی مردم زیراب با انقلاب را به امام خمینی (ره) منتقل می‌کرد.

آیت الله نظری در زمان حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، به مدت ۱۱ روز در آنجا حضور داشت و به همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت.

آیت‌الله عبدالله نظری خادم‌الشریعه صبح روزشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در  ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار