مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران در برخی نقاط کشور، کشاورزان از سم‌پاشی و محلول پاشی طی چند روز آینده اجتناب کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایدار است، اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

وی افزود: روز یکشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان و ایلام بارش پراکنده ادامه دارد.

حقیقت ادامه داد: روز دوشنبه در مناطقی از استان‌های ایلام، اردبیل، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، یزد، شمال کرمان و فارس بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار بارش پراکنده خبر داد و گفت: روز سه شنبه با عبور موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق شمال غرب، سواحل خزر و اواخر وقت ارتفاعات البرز و زاگرس بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواسط هفته دما در اکثر نقاط کشور افزایش می‌یابد، بیان کرد: از اواسط هفته سرمای هوا کاسته می‌شود و در برخی مناطق تنها احتمال سرمای صبحگاهی وجود دارد.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به بارش در نوار شمالی و شمال غرب به کشاورزان توصیه می‌شود که طی ۲ تا ۳ روز آینده از سم‌پاشی، محلول پاشی و روغن‌پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

به گفته حقیقت، با گرمای هوا، احتمال شیوع آفت در مناطق غرب و جنوب غرب وجود دارد، از این رو کشاورزان نسبت به پایش و رصد مزارع و باغات اقدام کنند و در ساعات میانی و گرم روز، سم‌پاشی را انجام دهند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با خیال راحت اقدام‌ به برداشت صیفی کنند.

وی در توصیه‌ای به گلخانه داران گفت: با توجه به احتمال سرمای صبحگاهی، گلخانه داران راستای زاگرس مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا دچار آسیب نشوند.

کاهش ۳۱.۶ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۹۵.۵ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۶۵.۷ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۳۹.۸ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۳۱.۶ درصدی نسبت به دوره بلندمدت و ۴۲.۴ درصدی سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی‌نشان می‌دهد که امسال در اکثر نقاط کشور خشکسالی شدید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار