موهبتی گفت: زمینه حضور افراد توانمند، جوانان و انسان‌های آگاه برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان فراهم شود و مردم نیز به افراد موثر رای دهند تا به اهداف مدنظر که همان رشد و توسعه است رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا در این استان رشد خوبی داشته اما بیشترین میزان این رشد مربوط به بانوان بوده که این نکته بسیار حائز اهمیت و نشان‌دهنده نقش‌آفرینی این قشر خواهد بود.

او  با بیان اینکه طرح سند آمایش شهرستان‌ها برای جنوب سیستان و بلوچستان ارائه شده افزود: در جنوب استان شامل کنارک، دشتیاری، قصرقند و نیکشهر این طرح ارائه و فرمانداران در این زمینه باید نقش‌آفرینی کنند تا سند آمایش این شهرستان‌ها مطلوب و موثر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سند آمایش شهرستان‌ها نقشه راه و تاثیرگذار در توسعه این مناطق خواهد بود تصریح کرد: در روزهای انتخابات حتما عده‌ای از مدار قانون خارج و به جای اثبات و ارائه برنامه‌های خود به توهین و اهانت می‌رسند که این موضوع خوب نیست و نباید بگذاریم در انتخابات تخم کینه و عداوت کاشته شود.

او  با بیان اینکه آدم‌هایی که منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح می‌دهند انسان‌های خوبی نبوده و نمی‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند خاطرنشان کرد: امیدواریم که فرمانداران و متولیان این موضوعات را برای مردم بیان و تبیین کنند تا آنان بتوانند در انتخابات تصمیمات درست و موثری بگیرند.
محمد هادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه تامین امنیت انتخابات براساس نیازهای استان انجام خواهد شد گفت: بسترسازی تامین امنیت برای برقراری انتخابات سالم از وظایف همه ماست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: روز گذشته دستور شروع انتخابات صادر و به این معنی‌است که همه امکانات اعم از نیروی انسانی، پشتیبانی و لجستیک در سطح استان بسیج و هماهنگ در جهت برگزاری این انتخابات باشد.

ابوذر کوثری با بیان اینکه فرمانداران هر اقدام و رفتاری که می‌خواهند انجام دهند در راستای کمک به مقوله انتخابات و کیفی‌سازی آن باشد افزود: در موضوع انتخابات جای هیچ‌گونه مماشات نیست و انتخابات به هیچ وجه تحت تاثیر موضوع دیگری نباید قرار گیرد.

او با بیان اینکه در موضوع برگزاری انتخابات باید مسائل زیرساختی را مدنظر و مشکلات را رفع و در این زمینه هیچ مسوولیتی از کسی ساقط نخواهد بود تصریح کرد: در بحث مشارکت سازوکارهای متناسب با شهرستان‌ها باید پیش‌بینی و تعاملات لازم انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای این تعاملات نشست با گروه‌های مرجع باید تقویت تا روح رقابت در جامعه دمیده شود خاطرنشان کرد: در مورد مسائل طایفه‌ای با نگاه پیشگیرانه باید تنش‌های احتمالی آن مدیریت و تنازعات به روز انتخابات و سر صندوق رای کشیده نشود.

او  بیان کرد: در موضوع اجرا انتخابات متولیان و فرمانداران نظارت لازم را داشته که شائبه وجود نداشته باشد زیرا این موضوع ضربه مهلک به حیثیت انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار