با توجه به شرایط کرونا طرح پیک دانایی یا پیک کتاب در کتابخانه‌های شهرستان بیرجند و تعدادی از کتابخانه‌های خراسان جنوبی اجرایی شده است

نجاریان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مدتی است طرح تحویل منابع و کتاب درب منزل رقم خورده که در کتابخانه‌های عمومی بیرجند تاکنون اجرایی شده است.

او افزود: در این طرح همشهریان با سفارش کتاب مورد نظر می‌توانند تقاضا کنند تا آن را با تاکسی برایشان ارسال کنند.

نجاریان همچنین گفت: در حال حاضر مدتیست دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه برای مخاطبین باز شده که در حال حاضر فقط برای کتابخانه عمومی سعیدی بیرجند، این امکان فراهم شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با توجه به این که در وضعیت کرونا کتابخانه‌ها به صورت شیفتی فعالیت میکنند، گفت: کتابخانه‌های مرکزی به صورت دوشیفته و از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت دارند و کتابخانه‌های روستایی و تک شیفت ۴ روز در هفته باز هستند.


بیشتر بخوانید


او در ادامه گفت: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت باز هستند و اعضا با حفظ فاصله‌های اجتماعی می‌توانند در صورتی که وضعیت کرونا زرد باشد، در سالن‌های مطالعه بنشینند.

نجاریان در پایان در مورد چگونگی فعالیت فرهنگی کتابخانه‌ها توضیح داد و گفت: این فعالیت‌ها خیلی محدود به صورت حضوری برگزار می‌شود که البته به صورت مجازی هم از طریق اینستاگرام و گروه و کانال‌های مجازی، قصه گویی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و دیگر بحث‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.